
Az év végén Magyarországról kivonuló Bricostore azt ígéri, hamarosan felkerül honlapjukra annak a cégnek a neve, amellyel a vevők probléma esetén felvehetik a kapcsolatot.
Több bejelentés is érkezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, ezek nyomán kezdtek vizsgálódni. A miskolci Bricostore áruházban próbavásárlást is végeztek, ahol úgy tájékoztatták őket, minél hamarabb próbálják ki otthon a megvásárolt terméket, mert az év végén bezár az áruház, s utána sehol sem tudják érvényesíteni a jótállást. A hatóság honlapján közölte, eljárást indított az eset nyomán. Fülöp Zsuzsanna a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője arra figyelmeztetett, egy cég megszűnése, sőt akár felszámolása után is érvényes a garancia, csakhogy az már pénzbe kerülhet a vásárlónak. Az adott vállalkozásnak meg kell jelölnie azt a céget, ahová a vásárlók panasz esetén fordulhatnak, viszont a fogyasztónak kell viselnie az ezzel kapcsolatban felmerülő költségeket, magyarázta Fülöp Zsuzsanna.
Radosiczky Anikó, az év végén Magyarországról kivonuló Bricostore Kft. marketingigazgatója úgy nyilatkozott, élni fognak a jogukkal, és helyesbítést kérnek, hogy ne a cég rossz hírét keltsék. Hozzátette: megoldják a jótállás kérdését, hamarosan felkerül honlapjukra annak a cégnek a neve, amellyel a vevők probléma esetén felvehetik a kapcsolatot. Ha meghibásodik valamelyik náluk vásárolt termék, törvényi rendelkezések szerint adott határideig a megjelölt cég gondoskodni fog a cseréről, illetve a jótállásról.
A jótállás ideje egy év, amelyet a vásárlás vagy az üzembe helyezés napjától kell számolni. Azoknál az áruknál, amelyekre nem vonatkozik a kötelező jótállás, két évig érvényes a szavatosság.
hirado
2012.12.01. 10:14