
Péntek éjjel megérkezik Budapestre az Alstom cég első, a 4-es metróvonalra szánt szerelvényének utolsó két kocsija.
A már vizsgával rendelkező francia Alstom-szerelvényt a 2-es metró vonaláról irányították a 4-es vonalra, a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszon futott végig. A pályateszt része a napokban Magyarországra érkező M4-es Alstom-vonat december végén kezdődő tartampróbájára való felkészülésnek.
A 4-es metró pályája az Alstom vezetőfülkéjéből Fotó: facebook.com/bkkbudapest
A szovjet Ev-szerelvény után az Alstom-metrókocsik alatt is hiba nélkül teljesített a pálya és az áramellátási eszközök rendszere, így a napokon belül Magyarországra érkező szerelvény megkezdheti a négyezer kilométeres hatósági tartampróba teljesítését a következő hetekben.
Éjjel érkezik az első M4-es Alstom-szerelvény Budapestre
Péntek éjjel megérkezik Budapestre az Alstom cég első, a 4-es metróvonalra szánt szerelvényének utolsó két kocsija - értesült az MTI. A szerelvény első két kocsija péntekre virradóan már megérkezett Budapestre, a másik két kocsit az éjjeli órákban szállítják le a Fehér úti járműtelepre.
Ez lesz az első prototípus szerelvény, amelynek 4 ezer kilométeres tartampróbát kell Magyarországon lefutnia, ez a 4-es metró alagútjában történik meg. A sikeres teszt feltétele a végleges típusengedély kiadásának, ezt a francia gyártó szerelvényének februárig kell megszereznie.
A Budapesti Közlekedési Központ a napokban szovjet Ev-metrókocsikkal, majd az Alstom által a 2-es vonalra gyártott, már levizsgázott szerelvénnyel is kipróbálta a pályát és az áramellátási rendszereket. A próbán a szakemberek mindent rendben találtak. A vonal automata üzemű lesz, a vonatokat számítógépek fogják vezetni.
hirado
2012.11.30. 21:36