HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Kinevezték az új országos betegjogi központ vezetőjét

t: 155

Kinevezték az új országos betegjogi központ vezetőjét

Novák Krisztinát nevezték ki az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ főigazgatójává.

Novák Krisztinát nevezték ki az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatójává - erősítette meg az egészségügyi államtitkárság az MTI megkeresésére a MedicalOnline csütörtökön megjelent információját.

Az egészségügyi portál cikke szerint Novák Krisztinát - a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) főosztályvezetőjét - november elsejével nevezte ki Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője. A MedicalOnline úgy értesült, hogy Novák Krisztina "komoly viták, hosszas háttéregyeztetések után" kapta meg kinevezését novemberben.

Az új főigazgató a Szegedi Tudományegyetemen 2005-ben jogi, majd négy évvel később közgazdász diplomát szerzett. A jogi diploma megszerzését követően, 2006 és 2008 között Molnár Ágnes (Fidesz) országgyűlési képviselő személyi asszisztense volt, majd 2009-ben a Népjóléti Kabinet egészségügyi munkacsoportjának vezető munkatársaként folytatta pályáját - ismertette a MedicalOnline.

Novák Krisztina 2010-ben az egészségügyi államtitkárság politikai főtanácsadója és az egészségpolitikai programkoordinációs osztály vezetője lett, 2011 óta pedig a GYEMSZI főigazgatói koordinációs főosztályának vezetőjeként dolgozik, ahol elsősorban az államtitkári kabinet és a GYEMSZI hatáskörébe tartozó feladatok koordinálásával foglalkozott - írta az egészségügyi portál.

Az egészségügyi államtitkárság július 26-án közölte, hogy a kormány előző nap döntött az új, önálló központi hivatal, az OBDK létrehozásáról, amely amellett, hogy a Semmelweis Tervben meghatározottak szerint ellátja a betegek jogainak hatékony védelmét, az ellátotti és gyermeki jogok védelméért is felel.

Az államtitkárság akkori közleményében hangsúlyozta: az OBDK a jogvédelmi képviselet ellátása során kiemelt hangsúlyt fektet - különösen az érintettek jogairól szóló és a szolgáltatások elérését elősegítő - tájékoztatásra, a betegdokumentáció megismerésével összefüggő jog érvényesítésére, a panaszjog gyakorlásának segítésére, a rendszerhibák feltárására és megoldására. Segítenek abban, hogy a szolgáltató és a kérelmező közötti vitás kérdéseket sikerüljön peren kívül, gyorsan, mindkét fél számára megnyugtatóan rendezni. Ennek érdekében a jogvédelmi képviselők a szolgáltatásokat működtetők, fenntartók, engedélyező hatóságok, szakmai szervezetek széles körével tartják a kapcsolatot.

Az OBDK-ról szóló kormányrendeletben az OBDK alapításának időpontját eredetileg 2012. szeptember 1-jére tűzték ki.

hirado

2012.11.09. 08:31

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek