HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Délmagyarország: megszűnik a Ro-La Szeged és Wels között

t: 217

Délmagyarország: megszűnik a Ro-La Szeged és Wels között

Decembertől évi 30 ezer kamion lesz kénytelen az autópályát választani a vasút helyett.

Januártól megszűnt a magasvasúti pályahasználati díj miatt kapott állami támogatás, a kamionok az autópályákon fillérekért közlekednek, míg a pályahasználatért a Ro-La 400 millió forintot fizetett évente a MÁV-nak - mondta el a Tomcsányi István, a hazai fuvarokat szervező Hungarokombi Kft. vezetője Délmagyarországnak. (A RoLa egy olyan szállítási rendszer, amelynél komplett teherautószerelvények szállítása vasúton történik. Egy ilyen vasúti szerelvény speciális teherkocsikból és egy kísérőkocsiból áll.)

Egy Szeged-Wels Ro-La retúr - kétszer 613 kilométer - kamionjegy ma 1060 euróba (mintegy 300 ezer forintba) kerül. Közúton csak az üzemanyagköltséget és az autópályadíjat számolva ez 217 ezer forint. A használatarányos útdíj már a vasút felé billentené a mérleg nyelvét: ugyanis az útdíjjal terhelt költség 274 ezer forintra nőne - miközben a jármű kopik, és a sofőr egy percet sem pihen. Az elektronikus útdíjjal szemben értelmes alternatíva lehetne a Ro-La, de a vasúti kamionfuvarozás már nem éri meg a használatarányos útdíj bevezetését.

A vonal veszteségessé vált, az osztrák tulajdonos pedig a bezárás mellett döntött. Ezzel a MÁV 1,3 milliárd forint bevételtől esik el, s csaknem száz munkahely szűnik meg - írta a lap. A Ro-La 2002-ben még 100 ezer kamiont szállított, Magyarország uniós csatlakozásával ez a szám évi 80 ezerre, majd Románia és Bulgária belépésével 30 ezerre csökkent, ugyanis az új tagországok csatlakozásával megszűnt a kamionosok engedélykötelezettsége az Európai Unióban - áll a napilap cikkében.

hirado

2012.10.15. 11:37

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek