
A szakszervezet is elismeri, hogy az életben maradásért spórolni kell, de szerintük lenne más megoldás is.
A Liszt Ferenc reptéren a földi kiszolgálást végző cégnél azt mondják: az életben maradásért küzdenek, így a dolgozók vagy megértik, hogy csökkenteni kell a béreket vagy bedőlhet a vállalat. A szakszervezet szerint viszont lenne más megoldás is, mint a brutális fizetéscsökkentés, ha pedig ezt a vezetők nem látják be, az utcára vonulnak.
A Jumbo repülőgép megtankolásáért és berakodásáért is felelős rampatiszteknek például a bonyolult számításokat is igénylő feladatot ezután 30-40 ezer forinttal kevesebb fizetésért, havi körülbelül 110 ezer forintért kell majd ellátniuk. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet azt mondja: a cég vezetése jelentős bércsökkentést tartalmazó szerződéseket rak a dolgozók elé, amit azzal indokol, hogy a Malév csődje után nagyon nehéz helyzetbe került a cég.
A Malév GH. vezetője úgy látja, már az is csoda, hogy még működőképes a cég, ahhoz pedig, hogy ezt hosszú távon is fenn tudják tartani, arra van szükség, hogy a dolgozókkal - a vezetőket is beleértve - újratárgyalják a szerződéseiket. Limburger Lóránt szerint a fizetések egységesen 15 százalékkal csökkennek, ami talán elég lesz a túléléshez.
Azt a szakszervezet is elismeri, hogy spórolni kell, csak szerintük nem így. Négyszáz munkavállalót elküldtek, és ugyanúgy 13-14 felsővezető van, ezért a vezetői számokat is lehetne csökkenteni, racionalizáni középvezetői szinten, és ezzel is nagyon komoly pénzeket megfogni - érvel Csorba Attila, az érdekképvielet vezetője.
A szakszervezetnél azt mondják: sztrájkot nem terveznek, mert annak éppen azok a légitársaságok látnák kárát, amelyek még működésben tartják a Malév GH-t, ha viszont a helyzet nem változik, tüntetni fognak.
hirado
2012.10.14. 11:15