
Olaszországban a fogyasztás a második világháború utáni éveket idézi - áll a Confcommercio olasz kereskedelmi szövetség szerdán megjelent felmérésében.
Sötét képet festett a gazdasági válság teremtette helyzetről a Confcommercio, amely szerint az olaszok fogyasztási kedve utoljára 1946-ban volt ennyire csekély.
Az olaszok szegényebbek, mint öt évvel ezelőtt. Rosszabbul öltöznek, mint húsz évvel ezelőtt. Kevesebb marhahúst esznek, nem vesznek több autót. Olyannyira takarékoskodnak, hogy még a presszókban fogyasztott reggeli kávéjukról, kapucsínójukról is lemondtak - kommentálta a Confcommercio adatait a La Repubblica napilap.
Az újság hozzátette, "az utóbbi tíz évben Olaszország gazdasági fejlődése az afrikai Zimbabwéval volt egyenlő, ezért nehéz az olaszoknak Németország életszínvonaláról álmodni".
A Confcommercio kereskedelmi szövetség felmérése az olaszok fogyasztását vizsgálta. A számok azt mutatják, hogy 2008 óta minden olasz család jövedelme átlagosan évi ötezer euróval csökkent. Ez magyarázza a fogyasztás zuhannásszerű esését. Az idei fogyasztás máris 3 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál. Ilyen fogyasztási trendet Olaszországban utoljára 1946-ban mértek - hangoztatta a Confcommercio.
2008 óta az olaszok fogyasztása 6,5 százalékkal csökkent, ami "minden területen jelentős lemondásokhoz vezetett a a mindennapokban" - hangoztatta a sajtó. Tavaly valamivel több mint félmillió lakást vásároltak Olaszországban, annyit, mint 1998-ban. Tavaly az olasz autósok átlagban fejenként kevesebb, mint 8 ezer kilométert vezettek, utoljára ennyire keveset 1984-ben használták járműveiket. Élelmiszerre 2011-ben az olaszok annyit költöttek, mint 1997-ben.
A becslések szerint az idén alig másfél millió gépjárművet vesznek Olaszországban, egymillióval kevesebbet mint tíz évvel ezelőtt. Utoljára ennyi autót 1979-ben vettek az olaszok, de akkor az új autók fele még Fiat volt, és a torinói autógyár olasz üzemeiben 250 ezren dolgoztak. Ma az olasz Fiat-munkások száma nem éri el a 30 ezret - írta az újság.
hirado
2012.09.26. 11:04