
Összesen 130 milliárd forintos a közlekedési vállalt problémája. Mivel a buszpark megújítására nem lesz forrásuk, a főváros vezetése arra gondolt, hogy a buszszolgáltatás 66 százalékát magánszolgáltatók igénybevételével látnák el.
Tarlós István a budapesti és elővárosi polgármesterektől csak ötleteket kapott, pénzt nem a BKV fenntartható gazdálkodásához. A főpolgármester ennél nem is várt többet - a jövő héten újabb javaslatcsomagot küld el a kormánynak. Tarlós István azt mondta, a vállalat talpra állítása csak állami segítséggel lehetséges.
György István, a városüzelemtetésért felelős főpolgármetester-helyettes Az Estében elmondta, hogy a keddi polgármesteri megbeszélésen összefoglalták azt az öt problémát, amely köré csoportosul a BKV gondja.
Íme, a BKV öt problémája
1, Folyófizetési probléma. Körülbelül 73 milliárd forintnyi hiányt kell befoltozni.
2, Hitelprobléma. 2003-2009 között 78 milliárd forint hitelt vett fel a BKV, a városvezetés tudtával. Összességében most a BKV hitelállománya 64 milliárd forint. Idén összesen 59 milliárdot kell visszafizetni. György István az m1 esti műsorában elmondta, hogy ha ehhez az 59 milliárdhoz hozzáadjuk a 73 milliárd forintot, akkor kiderül, hogy összesen 130 milliárdos probléma. Hozzátette: „a városnak, a működésére összesen 150 milliárd forintja van, tehát ez így megoldhatatlan”.
3, Lejár a BKV közszolgálati szerződése áprilisban. György István szerint a közszolgálati szerződést, csak úgy lehet megkötni, ha a hosszú távú finanszírozás garanciái megvannak – közölte. Hozzátette: spórolásból ilyen volumenű összegek nem teremthetők elő.
4, Idén szerkezetváltáson fog átesni a BKV. A közlekedési vállalatot több cégre fogják szétszedni, hogy hatékonyabban működő BKV-t hozzanak létre.
5, Elöregedett a BKV járműállománya. György István beszámolója szerint ennek a problémának a megoldásához 800 milliárd forintra lenne szükség.
Buszszolgáltatás magánszolgáltatókkal?
A főolgármester-helyettes Az Estében a problémák felvázolása után kifejtette: mivel a buszpark megújítására nem látnak a közeljövőben forrásokat, ezért szeretnék átvenni azt a londoni modellt, amelyben legalább a buszszolgáltatás 66 százalékát magánszolgáltatók igénybevételével látnák el. A magánszolgáltatóknak pályázniuk kellene, s a pályázat feltételként szabná, hogy csak új járművekkel tehetik ezt meg.
György István erről kifejtette: meg tudnák oldani, hogy ne a városnak kelljen új buszokat beszerezni, hanem csupán a szolgáltatást fizetnék meg – mondta a városüzemeltetésért felelős helyettes polgármester.
hirado
2012.02.15. 11:06