
Az utasok többsége mindenképpen számíthat valamilyen kártérítésre, aki pedig nem, az bírósághoz fordulhat. Megmutatjuk, hogy hova fordulhatnak és azt is, hogy milyen dokumentumokat nyújtsanak be.
Több tízezer jegytulajdonos jelentkezett eddig a Malévnál, és a károsultak száma a cég szerint végül elérheti a több százezret. Az utasok többsége mindenképpen számíthat valamilyen kártérítésre, például, akik bankkártyával fizettek, biztosan visszakapják a pénzüket.
Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Közbeszédben elmondta, hogy az utasoknak minden igényüket a Malév felé kell benyújtani. A Malév honlapján egy sajtóközlemény olvasható, amely tartalmaz elérhetőségeket, s a károsult utasoknak, az elérhetőségek valamelyikére juttathatják el igényüket.
A szóvivő kifejtette, hogy mivel a járattörlés a Malév utasait érinti, így a légitársasággal szemben kell az utasoknak a jogaikat érvényesíteni. Fülöp Zsuzsanna hozzátette: van egy uniós rendelet is, amely ilyen esetekben lehetőséget biztosít a fogyasztónak, hogy vagy jegyár-visszatérítést kérjenek, vagy átfoglalást, illetve egy kártalanítási összegre is jogosultak a károsultak a rendeltben foglaltak szerint – mondta.
Ha bankkártyával fizették jegyüket, a bankot keressék
A fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője ugyanakkor a Duna esti műsorában elmondta, hogy a bankszövetség kiadott egy közleményt, melyben kérik az utasokat, hogy ha bankkártyával fizették ki a repülőjegyüket, akkor a bankkal vegyék fel a kapcsolatot és ott érdeklődjenek, hogy milyen lehetőségeik vannak a kártalanításra.
Utazási csomag esetén az utazási irodához a legcélszerűbb fordulni
Fülöp Zsuzsanna emlékeztetett arra, hogy vannak olyan károsultak, akik nem csupán repülőjegyet vásároltak, hanem utazási irodáknál konkrét utazási csomagot vásároltak. A fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője ezzel kapcsolatban közölte, hogy ezeknek az utasoknak a legcélszerűbb az utazási irodához fordulni és rajtuk keresztül érvényesíteni a jogaikat. Hozzátette: „a legtöbb panasz és kérdés, amely a fogyasztóvédelemhez érkezett, az azokra az utasokra vonatkozik, akik csak repülőjegyet vásároltak”.
Minden az utazással kapcsolatos dokumentum másolatát érdemes benyújtani
A károsult utasoknak célszerű az utazással kapcsolatos minden, az utazással kapcsolatos létező dokumentum eredeti példányát megtartani, azok másolatát pedig benyújtani – mondta a szóvivő. A részletekkel kapcsolatban elmondta: a repülőjegyet, a foglalással kapcsolatos visszaigazoló levelet és az esetleges e-mail váltásokat is nyújtsák be a károsultak.
Fülöp Zsuzsanna elmondta: azok a fogyasztók, akik nem kapnak kártérítést a bírósághoz fordulhatnak.
hirado
2012.02.14. 11:05