HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Nem szállt el a pénzük: kisokos a pórul járt Malév-utasoknak

t: 39

Nem szállt el a pénzük: kisokos a pórul járt Malév-utasoknak

Az utasok többsége mindenképpen számíthat valamilyen kártérítésre, aki pedig nem, az bírósághoz fordulhat. Megmutatjuk, hogy hova fordulhatnak és azt is, hogy milyen dokumentumokat nyújtsanak be.

Több tízezer jegytulajdonos jelentkezett eddig a Malévnál, és a károsultak száma a cég szerint végül elérheti a több százezret. Az utasok többsége mindenképpen számíthat valamilyen kártérítésre, például, akik bankkártyával fizettek, biztosan visszakapják a pénzüket.

Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Közbeszédben elmondta, hogy az utasoknak minden igényüket a Malév felé kell benyújtani. A Malév honlapján egy sajtóközlemény olvasható, amely tartalmaz elérhetőségeket, s a károsult utasoknak, az elérhetőségek valamelyikére juttathatják el igényüket.

A szóvivő kifejtette, hogy mivel a járattörlés a Malév utasait érinti, így a légitársasággal szemben kell az utasoknak a jogaikat érvényesíteni. Fülöp Zsuzsanna hozzátette: van egy uniós rendelet is, amely ilyen esetekben lehetőséget biztosít a fogyasztónak, hogy vagy jegyár-visszatérítést kérjenek, vagy átfoglalást, illetve egy kártalanítási összegre is jogosultak a károsultak a rendeltben foglaltak szerint – mondta.

Ha bankkártyával fizették jegyüket, a bankot keressék

A fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője ugyanakkor a Duna esti műsorában elmondta, hogy a bankszövetség kiadott egy közleményt, melyben kérik az utasokat, hogy ha bankkártyával fizették ki a repülőjegyüket, akkor a bankkal vegyék fel a kapcsolatot és ott érdeklődjenek, hogy milyen lehetőségeik vannak a kártalanításra.

Utazási csomag esetén az utazási irodához a legcélszerűbb fordulni

Fülöp Zsuzsanna emlékeztetett arra, hogy vannak olyan károsultak, akik nem csupán repülőjegyet vásároltak, hanem utazási irodáknál konkrét utazási csomagot vásároltak. A fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője ezzel kapcsolatban közölte, hogy ezeknek az utasoknak a legcélszerűbb az utazási irodához fordulni és rajtuk keresztül érvényesíteni a jogaikat. Hozzátette: „a legtöbb panasz és kérdés, amely a fogyasztóvédelemhez érkezett, az azokra az utasokra vonatkozik, akik csak repülőjegyet vásároltak”.

Minden az utazással kapcsolatos dokumentum másolatát érdemes benyújtani

A károsult utasoknak célszerű az utazással kapcsolatos minden, az utazással kapcsolatos létező dokumentum eredeti példányát megtartani, azok másolatát pedig benyújtani – mondta a szóvivő. A részletekkel kapcsolatban elmondta: a repülőjegyet, a foglalással kapcsolatos visszaigazoló levelet és az esetleges e-mail váltásokat is nyújtsák be a károsultak.

Fülöp Zsuzsanna elmondta: azok a fogyasztók, akik nem kapnak kártérítést a bírósághoz fordulhatnak.

hirado

2012.02.14. 11:05

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek