
Nincs szó arról, hogy megrendült volna a bizalom Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter iránt – jelentette ki Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője az m1 Ma reggel című műsorában.
Mint mondta: az IMF-fel való tárgyalódelegációnak tagja Pleschinger Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyi államtitkára, ilyen módon a Matolcsy vezette tárca is képviseltetve van. A magyar gazdaság új fázisba, a növekedés fázisába lépett, külső gazdasági okok miatt szükség van a magyar gazdaságnak külső biztosításra, ezek a kérdések pedig a kormány munkamegosztása szerint a Fellegi Tamás vezette nemzeti fejlesztési tárcához tartoznak.
Az Economist legutóbbi helyzetértékelése kapcsán Szijjártó leszögezte: a magyar gazdaság alapjai erősek. Az is világos ugyanakkor, hogy komoly kockázatokkal kell számolni, az eurózóna tagállamai – Németország, Nagy-Britannia – folyamatosan lefelé korrigálják a növekedési előrejelzésüket. Ehhez nekünk is alkalmazkodni kell – tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy a mikor korrigálják a jövő költségvetés számait, azt válaszolta: ez sokkal komolyabb kérdés, minthogy belemenjünk találgatásba, számháborúba. Ha a végleges német adat rendelkezésre áll, a nemzetgazdasági miniszter megteszi a javaslatát a kormánynak.
A kormányfő szóvivője beszélt arról is, hogy megállapodtak a Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökével, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételeiből részesülnek a vasúti dolgozók is. Ezt azzal indokolta, hogy 2005-2007 között kiszervezték a vasúttársaság tevékenységeit, ebben a munkában a vasutasok többletmunkáját kérte a kormány, amibe ők bele is mentek. Az ezért járó többletjuttatásokat a privatizációs bevételből ígérte fedezni az akkori kormány. Ezért – mint Szijjártó elmondta - jogosnak és reálisnak tartják a vasutasok követelését, ezt még ellenzékben nyilvánvalóvá tették, kormányra kerülve pedig tárgyalásokat kezdtek velük, és mostanra állapodtak meg.
Szijjártó Péter a 180 percben azt is elmondta, a szakszervezettel kötött megállapodásban biztosított ötmilliárd forinthoz a vasúti dolgozók három év alatt jutnak hozzá. Idén egymilliárd forintot kapnak, amit a kabinet a rendkívüli kormányzati intézkedésekre félretett pénzből áll. A jövő évre és azt követő esztendőre - amikor további két-két milliárd jár a vasutasoknak -, a nemzeti fejlesztési miniszternek kell javaslatot tennie a forrásokra.
Szijjártó Péter leszögezte: hiba volt a MÁV Cargo eladása, mert az nemzetstratégiai érdekeket sértett. Hangsúlyozta: lesz még teherszállító cége a MÁV-nak. Nehéz úgy elképzelni a nyakig eladósodott MÁV rendbetételét, hogy nincs nyereséges üzletága, márpedig a MÁV Cargo ilyen volt.
hirado
2011.12.01. 10:25