
A napokban újra a BKV lehetséges csődjétől volt hangos a sajtó. Két éve Horváth Csaba akkori főpolgármeter-helyettes azt hangsúlyozta, olyan megállapodást kötöttek a kormányzattal, melynek segítségével ezeket a helyzeteket a jövőben elkerüli a cég.
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a Közbeszédben kifejtette: a város közösségi közlekedése nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy nem indulnak el a villamosok, buszok, elvben ez elképzelhető, de ez mindenáron elkerülendő. A kormány segít a fővárosnak a cég üzemeltetésében, mert ebben az évben 25,5 milliárd hiányzott a működéshez. Azon dolgozunk, hogy ne kelljen hetente segítségért fordulnunk a kormányhoz, hanem normatív finanszírozás jöjjön létre, ami kiszámíthatóságot hoz létre. Horváth Csaba két évvel ezelőtt kötött egy megállapodást erről, de ez jelentős jegyár emelkedést hozott volna és komoly teljesítménycsökkentést.
Ötmilliárdos hitelgaranciát kap a megállapodás értelmében a cég, mert októberben 17-én jár le, és ezen felül 6 milliárdos támogatást kap heteken belül – mondta a kormánnyal kötött megállapodás részleteit ismertetve György István.
A dugódíj bevezetése kapcsán elmondta: a 4-es metró uniós támogatásáról kötött szerződésében ez rögzített feltétel. A bevezetése attól függ, hogy mikor indul el az első szerelvény. Azt azonban nem tudják még megmondani, hogy a város mely területeit érinti a behajtási díj. A főpolgármester-helyettes kifejtette: tanulmány készül a legoptimálisabb terület kijelöléséről. A belváros területére egészen biztosan kiterjed majd, de hogy a zóna külső határának kijelölése kapcsán komoly vitára számít György István.
hirado
2011.10.15. 10:46