
A Pest megyei Gyömrőn a szolgáltató kikapcsolta a gázt az általános és speciális iskolában. A jövőben, ha az állam átveszi az intézményeket, már nem az önkormányzati vezetőknek fő a fejük, honnan teremtsék elő a pénzt a fűtésre. Az iskolák államosítása is része az új köznevelési törvénynek. Az intézményekben változnak az osztálylétszámok, alsó tagozatban ez legfeljebb huszonhét lehet a mostani harminc helyett. Mindenkit be lehet íratni az iskolába, aki betöltötte a hetedik életévét, akkor is ha nem iskolaérett. Az ilyen gyerekek kis létszámú fejlesztő osztályokba kerülnek.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesületének (MSZOE) elnöke, Keszei Sándor a többi között az iskolaéretlen gyerekeket érintő változást kifogásolja az új köznevelési törvényben. „Azokat a gyerekeket tulajdonképpen megbélyegzi az iskola, és ezekből a kis létszámú osztályokból visszaút nincs már nincs a normál osztályba” – mondta a szülői szervezet vezetője.Az MSZOE képviselője azzal sem ért egyet, hogy ha két tantárgyból megbukik a gyerek, akkor már évfolyamot kel ismételnie, nem mehet javító vizsgára. A pedagógusok kötött munkaideje harminckét óra lesz, és akár huszonhat tanóra megtartására is kötelezhetik őket. Ez emelkedést jelent a mostani huszonkettőhöz képest.
A közoktatásért felelős helyettes államtitkár, Gloviczki Zoltán szerint ugyanakkor mindent összeadva nem járnak rosszul a pedagógusok. „Harminckét óra látható munkavégzés, ez tulajdonképpen mosolyogtató egy igényes pedagógus szemével. Ez azt jelenti, hogy naponta reggel nyolctól délután fél háromig az iskolában dolgozunk. Ennél egy pedagógus egész biztos, hogy többet dolgozik az iskolában most is” – mondta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium tisztségviselője.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke, Mendrey László másképp látja a változásokat, mint a helyettes államtitkár. A szakszervezeti vezető szerint a kötelező órák megtartása után ingyen kell majd azokat a munkákat elvégezni, amelyekért eddig fizetett a fenntartó, illetve az adott feladatot más kolléga teljesítette. Az egy tanárra több munkát terhelő változtatások következtében Mendrey László szerint nagyon jelentős pedagógus elbocsátásokra lehet számítani.
A vitatott elemek mellett az új köznevelési tervek része az is, hogy bevezetik a banki- és gazdasági ismereteket az iskolákban, valamint hangsúlyos lesz nemzeti kincseink megismertetése.
hirado
2011.10.13. 23:53