
A bankoknál a legtöbb probléma a hitelek költségeivel, a biztosítóknál pedig a gépjármű kötelező biztosítással volt. A panaszok nyomán a PSZÁF több tízmillió forintra bírságolta az érintetteket.
Az első félévben csaknem hétezer személyi sérüléses baleset történt, anyagi káros pedig még ennél is több. A biztosítók a legtöbbször néhány hét alatt kifizetik a károkat, a problémás esetek azonban akár évekig is elhúzódhatnak.
Erre, valamint az ügyfélszolgálatok hatékonyságára panaszkodtak a legtöbben a Pénzügyi Felügyeletnél. A biztosítókat érintő beadványok közül minden harmadik a kötelező biztosítással volt kapcsolatos. A Groupama Garanciára, a Genertelre és a KÖBE-re pedig a piaci részesedésüket jelentősen meghaladó számú panasz érkezett.
Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének szóvivője az m1 Híradójának elmondta: tavalyhoz képest több mint ötven százalékkal csökkent a biztosítókkal kapcsolatos bejelentések száma, ám még így is mintegy kétezer megkeresésük van havonta. Azok többsége pedig szerinte nem panasz, csak információkérés, ezért torz a statisztika.
"Tipikus példa: valaki vétlen károsult egy balesetben, mit tegyen akkor, hogyha a vétkesnek nincsen díja, fedezete a kötelező felelősségbiztosításra. Ez egy tipikus kérdés, ami be szokott érkezni hozzánk és a tagbiztosítókhoz is" – magyarázta a szóvivő.
A Pénzügyi Felügyelethez érkezett panaszok közül tízből hat a bankokat érintette. A legtöbb probléma a szolgáltatás minőségével volt. Binder István, a PSZÁF szóvivője azt mondta: a Magyar Cetelem Bankra és a Budapest Bankra a piaci részesedésüket jelentősen meghaladó számú panasz érkezett.
A bankoknál továbbra is a lakáshitelezés, devizahitelek, egyéb fogyasztási hitelekkel kapcsolatos elszámolások, a költségek mértéke, esetleg adminisztrációs, ügyintézői hibák miatt panaszkodnak a legtöbben - árulta el a szóvivő.
hirado
2011.09.26. 12:38