
Szerverhiba miatt valószínűleg csak a hét végén fog újra működni az intelligens utastájékoztató rendszer a Tisza-parti megyeszékhelyen - tájékoztatta a Szoljon.hu-t csütörtökön a Jászkun Volán Zrt. forgalmi vezetője.
Makai Zoltán közölte: az üzemzavart szerdán észlelték, majd azonnal jelezték annak a pécsi cégnek, amely az intelligens utastájékoztató rendszer számítógépes programját telepítette és működteti.
"Jelenleg ki-be kapcsolják a központi számítógépeket, próbálják kideríteni, mi okozhatta a hibát" - fogalmazott a forgalmi vezető, aki jelezte: valószínűleg több napig is eltart majd, a hiba kijavítása. Így a Szolnokon autóbuszra váró utasokat várhatóan csak a hét végétől látja el ismét információkkal a korszerű hálózat.
Az országban először 2008 végén, Szolnokon állította üzembe a Jászkun Volán az intelligens utastájékoztatást, a belváros nyolc forgalmas autóbusz megállójában. A projekt megvalósítását egy európai uniós pályázaton nyert 25 millió forintos támogatás segítette.
A rendszer révén a buszokról minden megtett 100 méter után friss adat érkezik a központba, így a számítógépes program folyamatosan kiszámítja a várható érkezési időt, illetve a hátralevő távolságot.
Ezt követően a hálózat a paramétereket továbbítja, így azok leolvashatók az egyenként 2,5 millió forintba került, háttérvilágításuk révén az esti órákban is használható, míg a látássérülteket egy gomb megnyomásával szóban informáló tájékoztató táblákról. Az adott járat útvonalát és aktuális pozícióját egy térképről lehet leolvasni.
hirado
2011.09.16. 10:48