
A BKV adósságának átvállalásáról már korábban megállapodtunk Orbán Viktorral, és még soha nem fordult elő, hogy ne tartotta volna meg, amit ígért – jelentette ki Tarlós István főpolgármester a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Egy csődben lévő nagyvállalat problémáit kell megoldani - hívta fel a figyelmet Tarlós, aki szerint ahhoz, hogy a főváros ezt egyedül tegye meg, Münchausen bárónak kellett volna lennie.
A mostani intézkedés az utasok szempontjából azt jelenti, hogy megmarad az a cég, mely a fővárosi közlekedést lebonyolítja – mondta a főpolgármester, hozzátéve: megalakították a Budapesti Közlekedési Központot, ősszel megszületik az a személyszállítási törvény, melynek alapján a BKV-ból bizonyos hatásköröket át lehet ide vinni annak érdekében, hogy befejeződjék a megrendelői, végrehajtói és ellenőrző tevékenység szétválasztása. Már megszüntettünk a vállalatnál párhuzamos tevékenységeket, a közterület-felügyeletet bevontuk a jegyellenőrzésbe, ami szignifikánsan csökkentette a bliccelések számát, és befejeződött az a külső szerződéskötési gyakorlat, melynek révén nem kizárhatóan fiktív tevékenységekre milliárdok szivárogtak ki a BKV-tól – hangsúlyozta Tarlós. További reorganizációs tervek is vannak, a BKK piacszervezése, az egységes jegyrendszer bevezetése a küszöbön áll – emelte ki a városvezető.
Arra az újságírói kérdésre, hogy januárig várható-e jegyáremelés a BKV-nál, a főpolgármester nemmel válaszolt. Úgy vélte: a BKV helyzetét az stabilizálná, ha a Nemzeti Közlekedési Szövetség tagja lenne.
Emlékeztetett arra, hogy Medgyessy Péter miniszterelnökként már konszolidálta a BKV-t, akkor sok minden elhangzott átszervezésekről, de semmi nem történt, sőt, a veszteség ugrásszerűen nőtt a külsős szerződéseknek köszönhetően.
hirado
2011.08.09. 11:16