
Elkezdte kidolgozni a dugódíj bevezetésének feltételeit Budapest vezetése. A fővárosi közgyűlés néhány hete 65 millió forintot szavazott meg a BKK-nak. A csomag része, hogy újabb megvalósíthatósági tanulmányokat dolgozzon ki a cég a dugódíjhoz. A főváros szerint legkorábban 2014-ben lehet bevezetni, mert a dugódíj feltétele, hogy elkészüljön a négyes metró. Ám ez fordítva is igaz: a négyes metró projekthez kapott uniós támogatás feltétele, hogy Budapest bevezesse a dugódíjat - hangzott el az MTV Híradójában.
A belvárosi dugókat szeretné elkerülni a fővárosi vezetés a dugódíj bevezetésével. Azt még nem tudni, hogy mennyit kellene fizetniük az autósoknak, ha be akarnak majd hajtani a belvárosba, és azt sem, hogy pontosan hol futnának a határok.
Tarlós István korábban azt mondta, hogy a dugódíjat csak akkor lehet bevezetni, ha fejlesztik a közösségi közlekedés rendszerét is. Kell a négyes metró, az 1-es és a 3 villamos nyomvonalának meghosszabítása és kellenek a belváros körüli P+R parkolók.
A főváros közleményben azt írta, hogy elkezdik kidolgozni, milyen feltételek kellenek ahhoz, hogy 2014-től már szedhessenek dugódíjat az autósoktól Budapesten.
A Jobbik szerint a budapesti dugódíj az autósokra kivetett újabb sarc. Igazságtalan, hiszen mindenkit egyformán sújt: tehetőseket és szegényket egyaránt. A párt szerint számos olyan, a városvezetés által nem kellően átgondolt kockázattal jár mint azok a beruházások, amelyeknek az óvatos becslése is 22-37 milliárd forint közé esik. És ez csak az, hogy beindítsák a rendszert - mondta Staudt Gábor a Jobbik fővárosi frakcivezetője.
A dugódíjat a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont támogatja. Azt mondják, ha egységes rendszert és jól dolgoznak ki, akkor az autósok és a városlakók is jól járnak.
Együtt a parkolási díjakkal, a tömegközlekedés fejlesztésével a buszsávprogrammal és sok más intézkedéssel. Külön külön ha bármelyik intézkedést kiaragadjuk akkor arra lehet kígyót békát kiabálni de semmi értelme, mert ezeknek csak együtt van olyan hatása amiért érdemes ebbe az egészbe belefogni - fogalmazott Dorner Lajos a VEKE elnöke.
A fővárosi szocialista frakció szerint is be kell vezetni a dugódíjat, ráadásul mielőbb.
A dugódíj bevezetése egy fontos szabályozási eszköz amivel lehetőség van város forgalmi és környzetei állapotának jelentős javítására, a másik fontos szempont pedig az hogy a dugódíjból származó bevételeket a közlekedés fejlesztésére és olcsóbbá tételére kell tenni - közölte Bihary Gábor az MSZP frakció tagja.
Az LMP szerint az a legfontosabb, hogy többen járjanak busszal és villamossal a fővárosban, mint autóval. A BKK már dolgozik a dugódíj bevezetéséhez szükséges terveken.
hirado
2011.07.23. 13:19