
Az infrastruktúrafejlesztő szóvivője szerint ugyanakkor egy új fővárosi központi pályaudvar felépítésének semmi realitása.
Tábla figyelmezteti az utasokat az életveszélyre a Keleti Pályaudvarnál. A kordonon belülre senki nem mehet, mert omlik a vakolat. A nyugatiban hálóval védik a gyalogosokat a lehulló faldaraboktól. A MÁV évek óta tervezi a pályaudvarok felújítását. Hackl Mónika, a Máv szóvivője az MTV Híradónak elmondta, hogy számításaink szerint 3-3,5 milliárd forintra volna szükség a pályaudvarok teljes rekonstrukciójához. Ennyiért lehetne eredeti szépségében, de a kor igényeinek megfelelően felújítani az épületeket.
A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése is szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán. A tárgyalásról konkrétumok nem szivárogtak ki, de sajtóhírek szerint felmerült, hogy a fővárosi pályaudvarokat bezárnák, helyettük egy új központi terminált építenének.
A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke. A központi pályaudvar Kőbányán lenne. Budapesten ott keresztezi egymást 11 vasúthálózat, így ennél optimálisabb helyet nem lehetne találni szerinte.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerint azonban ennek semmi realitása nincs. Az állam a főpályaudvar építése helyett a városi elővonalakat fejleszti. 2015-ig 10 milliárd forintból szárnyvonalakat újítanak fel (a székesfehérvárit, az esztergomit, a pusztaszbolcsit, vácrátótit, a hatvanit), akadálymentesítik az állomásokat és parkolókat építenek.
A székesfehérvári szakasz felújítása már elkezdődött, a több mint nyolcvan milliárdos munkával várhatóan 2012-re végeznek a szakemberek.
hirado
2011.07.03. 11:51