HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Már két éve Alstom-kocsiknak kellene járniuk Budapesten

t: 218

Már két éve Alstom-kocsiknak kellene járniuk Budapesten

Rendkívül közel került a megoldáshoz Budapest vezetése az Alstommal - jelentette be Tarlós István főpolgármester kedden, miután több órán át tárgyalt a két fél egymással a Budapestre szállítandó új metrószerelvényekről.

Tarlós István azt mondta, nagyon kimerítő, de az utóbbi nyolc hónapot figyelembe véve nagyon konstruktív volt az egyeztetés. Hozzátette: "meg kell fogalmaznunk azt, amiben ma meg tudtunk állapodni", és rendkívül közel a megoldás.

Patrick Kron, a francia Alstom csoport elnök-vezérigazgatója azt mondta, Tarlós István meghívására néhány hét múlva visszatér Budapestre, és lezárhatják a megbeszéléseket. Felidézte, hogy a projekt rendkívüli nehézségeken ment keresztül, de a tárgyalásokon kiderült, mindkét fél gyakorlati megoldást szeretne a tapasztalt problémákra. "Sokat haladtunk előre" - mondta. A vezérigazgató megköszönte Tarlós Istvánnak a nyílt megbeszélést.

egymással. A megbeszélésen jelen volt Kocsis István, a BKV és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója, György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes és Tüttő Kata, az MSZP frakcióvezető-helyettese is.
Már két éve Alstom kocsiknak kellene járnia két metróvonalon is. A főváros tavaly bontott szerződést, a bankgaranciát azonban lehívta volna. Ezt a gyártó bíróságon támadta meg. A másodfokú ítélet szerint Magyarországnak jár a pénz - tudósított az MTV Regionális Híradója.

A riportban elhangzott: a VEKE szerint új közbeszerzés és magyaroszági gyártás kell.
Ha az Alstom és a főváros megegyezik akár már idén új kocsik érkezhetnek.

Az Alstom szerelvénynek már két éve járnia kellene a 2-es metró vonalán és ilyen típusú futna a négyes metró alagútjában is. A főváros negyvennégyet rendelt belőle, de csak kettő érkezett meg. A teszteken ugyanis a fék hibásan működött, ezért a kocsi nem kapta meg a típusengedélyt.
Közben a régi orosz metrókocsik már egyre rosszabb állapotban vannak. A csaknem negyven éves szerelvények több mint egymillió kilométert futottak. A legidősebbeket a BKV májusban kivonta a forgalomból, mert volt, amelyik kigyulladt. Most is legalább száz olyan kocsi fut még, ami harminc évnél idősebb. Ezek is bármikor tönkremehetnek.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke szerint nem tudták és nem is lehet kicserélni egy alvázat, mert anyagfáradás miatt elrepedhet a vázszerkezet tönkremehet az a rész, ami az egész szerelvényt tartja.

A főváros tavaly bontott szerződést az Alstommal, a hibák és a késlekedés miatt. Budapest lehívta volna a 30 milliárd forintos bankgaranciát, de ezt a gyártó bíróságon megtámadta.
Franciaországban első fokon a főváros pert vesztett, másod fokon, azonban a versailles-i bíróság kimondta: Budapestnek jár vissza a pénz.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint új közbeszerzést kell kiírni a metrókocsik beszerzésére. Szerintük a legolcsóbb az lenne, ha Magyarországon gyártanák le a Hév és metrószerelvényeket.

"Ezt fogjuk fel gazdaságfejlesztési kérdésként, magyar munkaerő Magyarországon adózzon. Új közbeszerzést kell feltétlenül kiírni" – mondta el az MTV Regionális Híradójának Dorner Lajos, a Városi és elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke.

Ha most az Alstom és a főváros képviselői megállapodnak, már idén megérkezhet 22 új kocsi a 2-es metró vonalára. Ha nem, akkor használt kocsik vásárlását is fontolgatja Budapest.

hirado

2011.06.22. 10:08

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek