Megújul a 112-es segélyhívó rendszer. Az új, egységes központ jövő év végéig épülne ki - tudta meg a Duna TV Híradója. A cél, hogy a segítség a lehető leghamarabb a helyszínre érjen, ne kelljen kapcsolásokra várni, és a hívó félnek csak egyszer kelljen elmondania, hogy hol és mi történt. A kormány ötmilliárd forintot különített el erre. A tervek szerint öt éven belül az eddigi segélyhívó számok - tehát a 104, a 105 és a 107 - megszűnnek.
"Nem volt és nincs a készenléti szerveknek egy közös rendszere, hiányzik jelen pillanatban a segélykéréssel kapcsolatos események adatainak a rögzítése és hiányzik a hívó helyének automatikus meghatározása" - mondta a Híradónak Nyitrai Zsolt, infokommunikációért felelős államtitkár.
A jővőben, ha valaki segítséget kér, csak egyszer kell majd elmondania, hogy hoL és mi történt, nem fogják továbbkapcsolni. A diszpécser pedig mindent egy elektronikus adatlapra rögzít majd.
"Azonnal látható lesz a mentszolgálatnál is és a plusz információkat is mint a call center mint pedig az OMSZ látni fogja" - mondta Mártai István az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
A diszpécser ezután a helyi hatóságot értesíti majd. Ezekből is kevesebb lesz. A rendőröknél például 170 helyett csak 20.
"A felszabaduló erőt az elkövetkező időszakban, reményeink szerint 2012 végéig, a közterületi szolgáltba a mindennapi rendőri munkába tudjuk átirányítani" - közölte Hatala József országos rendőrfőkapitány.
Magyarországon 1999 óta működik a segélyhívás rendszere. Megújítását már évek óta tervezték.
hirado
2011.06.16. 09:53