A Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. május 25-én írta alá a taxidroszt-üzemeltetési szerződést a Budapest Airport Zrt.-vel. A szerződés alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle minibusz szolgálják ki az utazóközönséget.
A nol.hu május 26-án arról számolt be: az érkezési szintnél megszűnt a rendelt taxi tábla, pontosabban lekerült a fizető parkolóba. Itt viszont a - nem főtaxis - taxisoknak csak öt ingyen percet hagytak arra, hogy felsétáljanak az utasokért, s levigyék őket, ami szinte lehetetlen - az öt perc után pedig hétszáz forintos díjat kellett fizetni a sofőröknek a parkolásért. A kialakult helyzet miatt délután több száz taxis tiltakozott a Liszt Ferenc repülőtéren.
A Taxi Szövetség a GVH-hoz fordul
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke hétfőn bejelentette, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak a Liszt Ferenc repülőtéren kialakult helyzet miatt. A taxisok érdekvédelmi szervezete elnökének közlése szerint a repülőtér érkezési oldalához vezető útra "csak engedéllyel behajtás" táblát tették ki, kiszorítva onnan az összes taxist, kivéve a Főtaxit. Ezzel versenyhátrányba hozták a taxisokat, mert csak a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel szerződött taxistársaság, a Főtaxi kapott behajtási engedélyt.
BA: így megakadályozható, hogy a taxisok "vadásszanak" az utasokra
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője az MTI kérdésére elmondta, hogy az érkező utasok az előrendelt taxiba a sorompóval védett parkolóban lévő két "találkozási ponton" szállhatnak be az autóba, és a taxisoknak 12 percig nem kell parkolási díjat fizetniük. Ugyanakkor bármely taxisvállalat kiteheti az indulási terminálépület előtt az utast.
A kommunikációs vezető a korábbinál szigorúbb rendszabályokat azzal magyarázta: így megakadályozható, hogy a taxisok "vadásszanak" az utasokra, ami "tűrhetetlen" állapotokat eredményezett a repülőtéren.
Versenyelőny a Főtaxinál?
Metál Zoltán, a taxisok szövetségének elnöke viszont a Főtaxi 300 gépkocsijának versenyelőnyéről beszélt, ami álláspontjuk szerint a versenytörvénybe ütközik, mert hátrányos a többi 5 500 taxisra nézve.
hirado
2011.05.31. 11:10