Az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), a projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki.
Kratochwill Péter, a KIFÜ elnöke a projekt május végi zárásakor, hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a szolgáltatást első lépésben az okmányirodák és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal veszi használatba.
Kifejtette: a projekt 2008-ban kezdődött, a munkában Magyar Államkincstár, az okmányirodák, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a fejlesztési minisztérium is részt vett.
Az éles próbaüzemet követően június 4-től az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor az okmányirodákban.
Az okmányirodák csatlakozása folyamatosan, hetente történik a rendszerhez.
hirado
2011.05.31. 10:51