Várhatóan október vége felé indítja el újra, s még év vége előtt lezárná a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. eladási folyamatát az ÁPV Rt. - írja a Népszabadság.
Az újabb pályázatra a Fővárosi Bíróság által megsemmisített tender második fordulójába jutott öt befektetőt hívnák meg, vagyis a német Hochtiefet, a Fraportot, a brit BAA-t, az ausztrál Macquarie-t és a dán Copenhagen Airports-t. Az előzetes ajánlatok alapján a vételár elérheti a 400 milliárd forintot is. Az előző fordulóban a Népszabadság értesülései szerint a Hochtief 390 milliárd forintot kínált, így ez a cég számít a legnagyobb esélyesnek. A német vállalat elnöke a napokban arról beszélt, hogy a következő három évben évente egy-két repülőtér privatizációjában szeretnének részt venni. A lap úgy tudja, a Csányi Sándor és Demján Sándor vezette csoport azért lobbizott, hogy ismét lehetőséget kapjon az ajánlattételre, de végül nem kerül be a meghívott cégek közé.
Az ÁPV Rt. mielőbb szeretne pontot tenni a BA Rt. értékesítésének végére, mivel a központi költségvetésnek égető szüksége van a bevételre, másrészt ha az ellenzéki Fidesz győz a jövő évi választásokon, akkor aligha fejezi be a privatizációt. Nem utolsósorban a privatizációs szervezet munkatársai csak akkor kapnak prémiumot, ha teljesítik az idei 300 milliárd forintos bevételi tervet. Veres János pénzügyminiszter is megerősítette a Népszabadságnak, hogy még idén elkelhet a BA Rt. A napokban egyébként az ÁPV Rt. megindította az egyeztetést a magánosításról a ferihegyi üzemi tanáccsal. Korábban ugyanis ennek hiánya miatt mondta ki a bíróság a BA Rt.-re kiírt pályázat semmisségét.
hirado
2005.10.04. 10:46