A miniszter közlése szerint Scheibli Tamás szakaszvezető, az M-RAP MaxxPro típusú jármű vezetője továbbra is rendkívül súlyos állapotban van. A katona "súlyos agyrázódást szenvedett, vérzések vannak az agyában, ezért folyamatosan figyelik, hogy a koponyaűri nyomás nem éri-e el a kritikus mértéket". Hozzátette: egy másik katonának a lábszára tört el és tüdőzúzódásokat szenvedett; további két katona állapota megnyugtató, ők csak könnyebben sérültek meg.
A miniszter megerősítette, hogy az elhunyt Dálnoki András szakaszvezető toronylövész, valamint a járműparancsnok Róth Orsolya őrmester földi maradványait vasárnap hozzák haza; a koporsókat Kecskeméten fogadják.
A baleset körülményeit firtató kérdésre Hende Csaba azt felelte: "pillanatnyilag érthetetlen", hogy a vezető, aki már kétezer kilométert hajtott az M-RAP MaxxPro típusú járművel, és Németországban, illetve Afganisztánban is kiképzést kapott rá, miért rántotta hirtelen balra a kormányt. Hozzátette, hogy a katonák - elmondásuk szerint - mindannyian be voltak kötve.
Úgy fogalmazott: nem tudjuk, hogy a járművezető miért kapta félre a kormányt, erre nincs magyarázat, a mögöttük haladók semmi olyan objektív körülményt nem vettek észre, ami miatt ezt a mozdulatot meg kellett tennie. A baleset körülményeinek vizsgálatát a német katonai rendészet végzi, eredmény a jövő hétre várható.
hirado
2011.05.20. 10:56