Bakondi György a Magyar Televízió Az Este című műsorában azt mondta, a cél az volt, hogy a tájékoztató rendszert teszteljék, mert a katasztrófahelyzetekben meg kell előzni a pánikot és a tájékozatlanságot. Ilyen esetekben nagy szerepe van annak, hogy a hiteles információk gyorsan, minél több emberhez eljussanak - tette hozzá. Hangsúlyozta, nagyon fontos lépés, amelyet most megtettek, mert korábban ilyen jellegű riasztórendszere az OKF-nek nem volt.
Tízezres nagyságrendű visszajelzés érkezett a főigazgatósághoz, a nemzetközi média is figyelemmel kísérte az eseményeket, az OKF honlapját pedig jóval többen nézték meg, mint egy szokványos napon - számolt be a főigazgató, hozzátéve: ez is azt jelzi, hogy érdekelte az embereket a gyakorlat, fejlődik az öngondoskodás. A következő gyakorlat nyáron lesz, amelybe Bakondi György közlése szerint már a mobilszolgáltatók is bekapcsolódhatnak.
Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a műsorban azt hangsúlyozta: az új médiatörvény lehetőséget teremt arra, hogy a katasztrófavédelem közvetlenül tájékoztathasson a közmédia rendszerén keresztül. A katasztrófavédelem és az NMHH megállapodása rögzíti, hogy egy esetleges katasztrófahelyzetben kinek milyen feladata van, ezt a hatóság ellenőrzi, a szerdai próba során az derült ki, hogy a résztvevők be tudják a forgatókönyvet tartani.
A Gyűrűk ura című film képzeletbeli tájain történt a katasztrófa
Pusztító vihart feltételezve tartottak szerdán kommunikációs tesztgyakorlatot és ennek keretében országos riasztást adott ki a katasztrófavédelem; a riasztás fiktív helyszínekre, A Gyűrűk Ura című Tolkien-műből ismert Völgyzugolyra és Helm-szurdokra vonatkozott.
A médiatörvény rendelkezései szerint katasztrófahelyzet esetén a katasztrófavédelem a lakosság tájékoztatása érdekében két órán belül vagy azonnal kihirdetendő közérdekű közleményt ad ki a médiaszolgáltatók útján. Ennek megfelelően a médiaszolgáltatók tesztelték az adott kommunikációs csatornákat és valós helyzetet imitáló tesztüzeneteket tettek közzé.
A gyakorlatban részt vett az Országos Meteorológiai Szolgálat, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság, a közszolgálati média - a Magyar Televízió, a Magyar Rádió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda -, valamint a TV2 is. A kommunikációs gyakorlat célja, hogy a lakosság is megismerhesse a katasztrófák esetén történő riasztás és tájékoztatás új formáját. Így jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy például egy hirtelen jött, valódi, pusztító vihar vagy más katasztrófa sérüléseket, komoly anyagi károkat okozzon.
hirdao
2011.05.19. 11:01