Vitézy Dávid tavaly őszi kinevezése óta számos országot bejárt, információnk szerint az adófizetők és az Európai Unió pénzén. Több alkalommal Londonban próbálta ellesni a titkot, járt kiküldetésben a hűvös Norvégiában és a forró Dubajban is. A BKK kipipált úti céljai között van még Brüsszel és Sevilla is.
A BKK sajtóirodája kérdésünkre azt közölte, eddig 600 ezer forintba kerültek ezek az utak. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy főváros és cégei is finanszírozták-e ezeket az utazásokat, és mennyivel, mert ennyi útra szállással, étkezéssel 600 ezer forint túl kevésnek tűnhet.
Úgy tudjuk, az oslói út költségeit a Budapesti Közlekedési Szövetség állta, míg az egyik londoni utat a városháza fizette. Oslóba és Sevillába minimum 80-100 ezer forintból repülhet el egy utas, míg London és Brüsszel már 26 ezer forintból is megúszható, ha jó előre lefoglalják a jegyet.
A világ egyik leggazdagabb városába, Dubajba csak a repülőjegy 150 ezer forintnál kezdődik, ráadásul információink szerint Vitézy nem is egyedül utazott oda, hanem igazgatói tanácsadójával, aki egyébként egyben Vitézy édesanyjának brüsszeli titkára is.
Hiába érdeklődtünk a BKK sajtóirodájától az igazgatói tanácsadóról, érdemi választ nem kaptunk a kérdéseinkre.
Dubajban az a nemzetközi közlekedési szervezet, az UITP szervezett konferenciát, amelynek tagja többek között a Volán, a MÁV és a Debreceni Közlekedési Vállalat is. Ám ők nem utaztak el a fényűző helyre.
„A rendezvényre vonatkozóan az a döntés született, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények között nem javasolt a részvétel" – indokolta lapunknak Hackl Mónika, a MÁV Start szóvivője a távolmaradást.
A BKK vezetői viszont nem akarták, hogy megszólják őket, ezért inkább utaztak:
– Szégyen lett volna a magyar fővárosra nézve, ha 1893-as egyik első rendezőként, hosszú évtizedek után először, nem vett volna részt a UITP kongresszusán – tudatta válaszlevelében a BKK sajtóirodája.
A konferenciát hasznosnak ítélték, hiszen mint írták: „Az ott kialakított kapcsolatok nyomán megkezdődött számos nemzetközi együttműködés más városokkal, olyan, Budapesthez hasonló helyzetbe került várossal, mely segítségünkre lehet a metrókocsiügy megoldásában."
Blikk.hu
2011.04.30. 11:20