Ajtóhibás volt a kedden kiégett metrószerelvény, a jármű néhány perccel azután kezdett füstölni, hogy a vezető leszállította az utasokat az Árpád hídi megállónál. A kigyulladt szerelvény 35 éves, öt évvel meghaladta a tervezett élettartamát.
Körülbelül 160 olyan metrókocsi közlekedik a hármas metró vonalán, amely meghaladta tervezett élettartamát, de a többi sincs jobb állapotban. A kocsik cseréjére, nagy átfogó felújításokra és a vonal felújítására nem volt példa – jelentette ki a Duna televízió reggeli műsorában Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője, aki elmondta, mindent megtesznek, hogy hasonló eset ne történjen.
A metró felújítását nulláról kell kezdeni. A kettes metró felújítása 10 évig tartott, és a kocsik az ismert Alstom-ügy miatt még mindig nincsenek lecserélve. A BKK igazgatósága csütörtökön dönt arról a Vitézy Dávid által benyújtott javaslatról, hogy indítsák el az uniós projektet a hármas metró felújítására.
Pozitívan értékelték Budapest terveit
A Nemzetközi Tömegközlekedési Unió Világkongresszusán pozitívan értékelték a budapesti közlekedésirányítási terveket. A városok együttműködése fontos, mert így tudnak konzultálni, és nem tudják kijátszani a városvezetéseket a különböző szállítók.
A cél, hogy minden közlekedési módnak egységes irányítása legyen, és integrált közlekedési szervezőket hozzanak létre a városokban. E tekintetben a budapesti terveket pozitívan fogadták.
Szerdán hét alkalommal jött fel a vágány az 1-es és 3-as villamosok vonalán a meleg miatt. Elképesztő állapotban van a BKV infrastruktúrája és járműállománya. Azon dolgozik a BKK, hogy a 700 milliárd forintos lemaradást ledolgozzák.
Van még közlekedésre fordítható uniós forrás
Van még uniós forrás, ami a közlekedésre fordítható – mondta Vitézy Dávid, aki elmondta, hogy az elmúlt évek négyes metróprojektjének hibás közbeszerzési eljárásai miatt elvontak pénzeket, de ezeket nem tették át máshová. A BKK-t azért is hozták létre, hogy sikeres uniós projekteket készítsen elő.
Az unió nem adott pénzt a 4-es metró második szakaszára. Nem is lehetett volna az adott ciklusban befejezni. Amikor jönnek fel a sínek, kigyulladt a hármas metró, üzemeltetési gondok vannak, akkor nem lehet 170 millió forintot elkölteni arra, hogy meghosszabbítsuk a 4-es metrót - jelentette ki a BKK vezérigazgatója. Minden elérhető forrást arra kell összpontosítani, hogy életben tartsák a közlekedést, és a meglévőt fejlesszék.
A BKK feladata a jegyrendszer változásának előkészítése. A BKV jelentős bevételtől esik el, mert kőkorszaki rendszert használ. Egy elektronikus jegyrendszerrel el lehet kerülni a manapság nagyon elterjedt bérlethamisítást, és a bliccelést. Ez ma 10 milliárd forint kiesést jelent.
hirado
2011.04.22. 10:27