Az eredeti tervek szerint március 31-én kellett volna a felújított Margit hidat átadni. A közúti forgalom már megindult korábban a hídon, de a járda, illetve a szigeti bejáró a mai napig nem készült el. A főváros által korábban megkötött szerződésre utalva Tarlós elmondta: határozottan szeretnénk kiállni a város érdekei mellett, így a kötbér kapcsán éles vitákra számítok a kivitelezővel.
Az eredeti szerződés kapcsán Tarlós hangsúlyozta: soha nem készült a híd felújítása kapcsán költségvetés csak költségbecslés, így képtelenség megállapítani, mennyi lett volna a reális kivitelezési ár.
Egy híd felújításának költsége nem csak a híd hosszától, hanem a szélességétől az esetleg rajta áthaladó kötöttpályás közlekedéstől, a műemlék jellegétől is függ. Hozzátette: úgy döntöttem a jövőben nem engedem, hogy átalányáras szerződéseket kössön a város, csak tételes költségvetésekkel rendelkező fejlesztésekbe érdemes belevágni. A felmérési naplóban mindennek szerepelnie kell, úgy tisztán lehet látni mennyibe is kerül.
A BKK grandiózus villamos és busz-beszerzéseinek kapcsán a főpolgármester megerősítette, hogy a főváros a buszokat magánvállalkozásoknak adná ki. A tendernek nem ez a fő oka –tette hozzá a főpolgármester. Az unió is a kötöttpályás közlekedési fejlesztéseket támogatja a közúti közlekedés fejlesztésével szemben.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elő tudja segíteni és meg is tudja akadályozni a fejlesztéseket, így a villamos és busz-tender kapcsán az NFÜ támogatásán múlik, hogy meg tudjuk-e valósítani a fejlesztéseket – fejtette ki a polgármester.
hirado
2011.04.20. 10:48