Farkas Zsolt, a mintegy 400 tagot számláló és országosan több taxis társaságnál jelen lévő Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke a elmondta: a Budapest Taxi április 20-tól tervezi bevezetni a 159 forintos tarifát, miközben az egekbe szökő üzemanyagárak mellett inkább emelésre lenne szükség, hogy a taxisok megélhetése biztosított legyen. Hozzátette: a tarifacsökkentés fuvaronként 200 forintos veszteséget jelentene számukra, ami havi szinten akár 60.000 forintos mínuszt is eredményezhet.
Dióslaki Gábor, a taxitársaság vezetője ugyanakkor azt mondta: számításaik szerint ugyan a csökkentés fuvaronként 150 forintos mínuszt jelent egy-egy taxisnak, de ez a veszteség az alacsonyabb árak miatti többletrendelésnek köszönhetően egyértelműen nyereségbe fordul majd át. Állítása szerint a cég 220 alvállalkozójából a tüntetésen csak körülbelül húszan vettek részt, a többi gépkocsivezető dolgozott, és a visszajelzések alapján az alvállalkozók közül sokan helyeslik a tervezett változtatást.
Hozzátette: álláspontja szerint a konkurens társaságok azért tüntetnek a Budapest Taxi tervezett alacsonyabb tarifái ellen, hogy ne a számukra kedvezőtlen üzletpolitikát valósítsa meg a társaság az alacsonyabb tarifákkal. A cégvezető hangsúlyozta: tárgyaltak az alvállalkozókkal arról, hogy van-e olyan közös nevező, amely a cég üzletpolitikájába is illeszkedik, és a sofőröknek is elfogadható. Megállapodás nem született, de a cég vezetése nyitott minden korrekt javaslatra.
hirado
2011.04.14. 19:10