Közvetlen fogyasztóvédelmi szolgáltatatást indított a felügyelet. Ez nem teljesen új elgondolás, egyre erősödik a válság kitörése óta, mostanra sikerült realizálni - mondta el Szász Károly, a PSZÁF elnöke a Ma Reggel műsorában.
Április 1-je óta nyolc vidéki városban - Debrecen, Eger, Szeged, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg - is működtetnek irodákat a kormányhivatalok épületében, amelyeket civil szervezetek segítségével szerveztek. Fenntartásuk évi 30 millió forintba kerül, ezt teljes egészében a felügyelet finanszírozza, erre használva fel a fogyasztóvédelmi bírságok egy részét – tette hozzá Szász Károly. A hivatalok szakemberei életviteli kérdésekben is adnak tanácsot. Maga a felügyelet képezte ki a munkatársakat, folyamatosan ellenőrzik őket.
A PSZÁF elnöke megjegyezte, hogy nem teljesen egyéni panaszokkal foglakoznak, konkrét jogvitákba nem akarnak és nem is tudnak belefolyni. Általános jogsértő problémákkal érkezőknek nyújtanak segítséget, fogyasztóvédelmi eljárás során próbálják orvosolni a sérelmeket. Amennyiben nagyon egyedi a hozzájuk forduló problémája, segítenek a panasz megfogalmazásában és a szolgáltatóhoz irányításban.
Szász Károly szerint meg lehet szűrni, melyek a kisebb, illetve szélesebb rétegeket érintő problémák, az utóbbiak kerülnek a felügyelethez. Amennyiben nem sikerül megoldást találni, a fogyasztó újra visszamehet és ügye bíróságra, vagy – mivel a kamarák mellett július 1-jétől mediátori testületek működnek majd - békéltető testület elé is kerülhet – jegyezte meg végül a PSZÁF elnöke a Ma Reggelben.
hirado
2011.04.11. 09:35