Tartjuk az euró 2010-es bevezetésének dátumát - jelentette ki az MSZP frakcióvezető-helyettese Szájer József szavaira reagálva.
Az Európai Parlament képviselője azt mondta, hogy Magyarország ma távolabb van az euró bevezetésétől, mint 2002-ben az Orbán kormány idején volt, és elképzelhetőnek nevezte, hogy az ország lényegesen később tud csak csatlakozni az eurózónához, mint a környező államok, például Szlovákia, vagy Szlovénia. Szájer hozzátette: "A helyzeten az sem segít, hogy a magyar kormány megpróbálja költségvetési és statisztikai bűvészmutatványokkal félrevezetni az EU intézményeit". Utóbbi kijelentésével a Fidesz által delegált képviselő Joaquín Almuniának, az Európai Unió pénzügyi biztosának pénteki bejelentésére utalt, miszerint a az autópálya-építések a közkiadások részét képezik, és ez az idei, eredményszemléletű, GDP-arányos államháztartási hiány növekedését jelenti.
Reagálásában Burány Sándor az autópálya-építések finanszírozási vitáját nem politikai, hanem számviteli kérdésnek tartotta. Közleményében úgy vélte, hogy ez a "statisztikai kérdés semmilyen módon nem befolyásolja a kedvező gazdasági folyamatokat: a robosztus növekedést, az árstabilitást jelentő alacsony inflációt és a növekvő beruházásokat". Hozzátette, hogy az EU pénzügyi biztosa is elismerően szólt a magyar gazdaság állapotáról.
A dokumentum hangsúlyozza, hogy a magyar gazdaságpolitikát nem statisztikai szempontok, hanem az ország érdekei szerint alakítja a kormány. Burány szerencsés helyzetnek tartja, hogy ma már az a kérdés, hova könyveljék el az autópálya-építés költségeit, mivel az Orbán-kormány idején összesen 7 kilométer autópálya épült, míg ebben a ciklusban 500 kilométer autópálya, illetve autóút épül.
hirado
2005.09.18. 10:35