
25 millió forint értékben vásárolt volna luxusórákat a világ negyedik leggazdagabb emberének, Mukesh Ambaninak két lánytestvére és édesanyja, de hitelkártyáikat nem fogadta el az OTP-s terminál.
A világ exkluzív bankkártyái előtt minden ajtó megnyílik, nincs akadály, amit ne lehetne velük leküzdeni. Ebben a hitben élt a világ negyedik leggazdagabb emberének, Mukesh Ambaninak két lánytestvére és édesanyja is, akiknek hazánkba kellett utazniuk, hogy megismerjék a magyar valóságot.
Magánrepülőjük indulása előtt szerettek volna egy-egy szép ajándékkal kedveskedni az otthon maradottaknak. A családfő vagyona 29 milliárd dollár.
– Hosszas nézelődés után négy karórát választottak 120 ezer dollár, vagyis 25 millió forint értékben – magyarázza Czéh Nikoletta, a Franck Muller Budapest Boutique értékesítője. – Egyetlen ember sem jár ennyi pénzzel a zsebében, ők is hitelkártyával szerettek volna fizetni.
Csakhogy sem a csúcsok csúcsát jelentő fekete Am- Exszel, sem a HSBC Platina Visával nem jutottak előbbre az OTP Bank által üzemeltetett terminálnál. Holott a bank közel félmillió forintot keresett volna az átutalással – idézi fel a kellemetlen történteket a szalon munkatársa. Az egyik kártyánál megbénult a terminál, a másik esetben pedig a hazai pénzintézet keresztkérdésekkel próbált meggyőződni a kártyatulajdonos valódiságáról. Ambani asszonyság azonban elvérzett a lakhely-meghatározásnál: nem tudta, hogy a család számos ingatlana, köztük a nemrég felépült, egymilliárd dolláros mumbai palota közül melyiknek a címét diktálja be. A közel negyven percig tartó átutalási macerában még a családi londoni bankárja is próbált segíteni, de ő sem járt sikerrel.
Az üzlet vezetősége vizsgálja a jogi kártérítés lehetőségét, és mielőbbi megoldást sürget.
Az ügyben megkerestük az OTP Bank kommunikációs osztályát, ahol közölték, ők a kártyatársasági szabályok szerint jártak el, nem nekik, hanem a kártyát kibocsátó banknak kell engedélyeznie a tranzakciót. Ezek szerint nem a magyar, hanem a világ legkiemeltebb kártyáit kibocsátó vezető bankoknál volt a hiba. Azon kérdéseinkre, hogy kívánják-e az érintett üzletet kártalanítani, illetve milyen tanulsággal szolgál számukra az eset, nem kaptunk választ.
Borsonline
2011.01.04. 10:43