
Hétfőn nyitnak meg az úgynevezett kormányablakok, vagyis azok az ügyfélszolgálati irodák, ahol egyszerre több hatósági ügy is intézhető lesz. Az ország 29 pontján lehet majd például a vállalkozással kapcsolatos ügyeket, családi pótlékot vagy más támogatást igényelni. Ezek az irodák a kormányhivatalok részei, amelyek magukba olvasztják az eddig külön intézményekben működő közigazgatási szerveket.
A legtöbb kormányablak olyan helyen nyílik meg, ahol már eddig is működött valamilyen ügyfélszolgálat. Így például a nyugdíjfolyosító vagy társadalombiztosítási igazgatóságokon, vagy okmányirodákban.
Az Országgyűlés november közepén fogadta el azt a törvényt, amely januártól a fővárosi és a 19 megyei közigazgatási hivatalt kormányhivatallá alakítja át. Ezekbe több közigazgatási szervet is beolvasztanak. Igy például a gyámhivatalokat, az építésügyi hatóságokat, a munkaügyi központokat, az egészségbiztosítási pénztárakat, a földhivatalokat, vagy a népegészségügyi hatóságokat.
A hivatalok vezetőit karácsony előtt nevezte ki a miniszterelnök.
"Pontos, precíz és barátságos államot kell létrehoznotok a középszintű közigazgatásban. Így szerezve vissza az egyébként évtizedek alatt eltékozolt közbizalmat, amit valaha a magyarok a saját államuk iránt éreztek" - mondta akkor Orbán Viktor.
A kormány célja, hogy az eddig szétdarabolt közigazgatási rendszer helyett könnyebb és egyszerűbb legyen a hivatali ügyintézés. Vagyis az állammal kapcsolatos összes hatósági ügyet egyetlen helyen el lehessen intézni. A kormányablakok megnyitása még csak az első lépés ehhez.
"Vállalkozással kapcsolatos ügyeket , vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézést, családi pótlék kezdeményezés, igénylés, gyes igénylés, anyasági támogatás igénylése, ilyen tipusú feladatokat tud elvégezni a kormányablak" - mondta a Híradónak Szabó Erika, a KIM államtitkára.
A kormányablakok reggel nyolctól este nyolcig lesznek nyitva. Az országban összesen 29 iroda lesz, ahol 300 új ügyintéző dolgozik majd.
hirado
2011.01.03. 11:15