
A cégvezetésnek van oka a titkolózásra, hiszen Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter egy hónapja lényegében megtiltotta a vásárlást. Miután a Blikk megírta, hogy a posta 770 millióért akar új autókat venni a vezetőknek, miközben épp elküldtek 300 dolgozót, a miniszter november 11-én leállíttatta a beszerzést. A tárca közleményében azt írta akkor: „Egyértelmű elvárás az állami tulajdonú vállalatokkal szemben, hogy költséghatékonysági szempontokat szem előtt tartva járjanak el beszerzéseik előkészítésénél és lebonyolításánál."

A hófehér Skoda Fabiák alig néhány napja kerültek a postához
„Az autókra vonatkozó beszerzési igényeiket a vállalatoknak összhangba kell hozniuk a kormány takarékossági intézkedéseivel. Egyértelmű elvárás az állami tulajdonú vállalatokkal szemben, hogy minden esetben átlátható módon, első helyen a költséghatékonysági szempontokat szem előtt tartva járjanak el beszerzéseik előkészítésénél és lebonyolításánál" – így indokolt a minisztérium.
Azóta nem is lehetett hallani az autóvásárlásról, egészen tegnapig. A Blikk megtudta, hogy megérkezett a flotta, ám azt a posta járműtelepének épülete mögött rejtették el a kíváncsi tekintetek elől, ide ugyanis nem látni be az utcáról.
A napi ügymenet biztosításához szükséges üzemi használatú személygépkocsikat és kisbuszokat cseréljük le Skoda Fabiákra, Skoda Octaviákra és Fiat Scudókra. Külső üzleti kapcsolattartási, értékesítéstámogatási, biztonsági ellenőrzési feladatokat látunk el az autókkal, de ugyanezek a járművek szállítják munkába hajnalban a dolgozókat is – indokolta a flotta szükségességét Hüse Marianna, a Magyar Posta szóvivője. Azt nem árulta el, hogy hány autót vásároltak, és mennyi pénzből. Csak annyit tudtunk meg, hogy összességében 10 százalékkal csökken a posta járműállománya. A nemzeti fejlesztési tárcát most hiába kerestük, hogy kommentálják a tiltás ellenére történt beszerzést, ígéretük ellenére nem válaszoltak.
Blikk.hu
2010.12.23. 10:28