HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Batiz: sikeres volt az sms-kampány

t: 69

Batiz: sikeres volt az sms-kampány

A kormány sikerként értékeli az sms-kampányt, teljesült az a kormányzati szándék, hogy együtt gondolkodjon az ország - mondta Batiz András kormányszóvivő a kormány szerdai ülését követő sajtótájékoztatón Budapesten. Az elhangzottakra Dobó László, a Fidesz képviselője úgy fogalmazott: "A Fidesz sokadszor is kénytelen felszólítani a kormányt, hogy öntömjénezés, szemfényvesztés, pazarló önreklám helyett az emberek valódi és egyre súlyosbodó gondjaival foglalkozzon".

A kormányszóvivő elmondta: nem elsősorban ezért értékelte sikeresnek a kampányt a kormány, mert 25 ezer vélemény, sms érkezett a kormányhoz a hat kérdés kapcsán, hanem a járulékos hatás miatt is, mivel sok százezer ember értesült a különböző kérdésekről.

A 41 millió forint összköltségű kampány során feltett hat kérdésből ötnél a válaszok több mint 75 százaléka az igen mellett szólt. Egyetlen kérdés volt, ami egy pohár sör vagy bor elfogyasztása és a vezetés kapcsolatát vizsgálta, ahol 60-40 százalékos arányban a nemek kerekedtek felül - ismertette Batiz András.

Elmondta: bár jogalkotási kötelezettségről nem volt és nincs is szó, a kérdések kapcsán az érintett tárcáknál szakmai munka indul. A cselekvési lehetőségek felmérésére másfél hónap áll a tárca vezetők rendelkezésére.

Batiz András hozzátette: erős kormányzati szándék van a lépések megtételére egyebek mellett az ingyenes reklámújságok, az áfa csökkentés után a régi ár feltüntetése, a szűrő vizsgálaton résztvevők előnyben részesítése, valamint az iskolai büfék kínálatának kérdése kapcsán.

Batiz András elmondta: "az akció célja az volt, hogy hat héten keresztül a kormány olyan kérdéseket tegyen fel az embereknek, amelyek nem politikai kérdések, (...) olyan dilemmákat, amelyekre nincsenek egyértelmű jó vagy rossz válaszok, (...) amelyekről fontos volt kikérni az emberek véleményét".

Dobó László szerint száz nap alatt a kormány 500 millió forintnyi közpénzt dobott ki hirdetésekre.

Az ellenzéki képviselő közleményében úgy fogalmazott: "mindez azért is szomorú, mert egyre több hír érkezik iskolák, óvodák, anyaotthonok anyagi nehézségeiről, visszatartott pályázati, normatív támogatásokról, egyre több szakmai ágazat képviselete emeli fel szavát a példátlan zárolások, elvonások miatt".

Az ellenzéki képviselő szerint a kormány az sms-kérdéseket azon reprezentatív közvélemény-kutatások alkalmával is feltehette volna, amelyekre több százmillió forintot költ ebben az évben, így reprezentatív eredményt kaphattak volna, nem csak csekély számban érkeztek volna válaszok. Mindezek alapján nem lehet csodálni, hogy a kormány sms-kampányát nem csupán lakossági érdektelenség fogadta, hanem az MSZP koalíciós partnere is erős kritikával illette - áll Dobó László közleményében.

hirado

2005.08.31. 21:01

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek