
A tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági minisztérium a MÁV Rt. jegyzett tőkéjét a jelenlegi 208 milliárd forintról 80 milliárd forintra csökkentette - mondta Tóth Judit, a GKM szóvivője. A MÁV vezetése a változásról szóló kérelmét 23-án be is nyújtotta a cégbírósághoz.
Korábbi hírek szerint a gazdasági tárca által előterjesztett javaslatra a gazdasági társaságokról szóló törvény miatt volt szükség. A tőkeleszállítás csak technikai jellegű lépés, a törvényi előírásoknak való megfelelést szolgálja, nem érinti a MÁV fizetőképességét, és a személy- és teherszállítás feltételeit - nyilatkozta korábban a tárca szóvivője.
Személycserék...
Nem nyilatkoznak ugyanakkor a GKM-nél a vasút ősszel kezdődő átalakításáról és az esetleges személycserékről. Kóka János miniszter együtt kezeli az új vasúti törvényt és a MÁV átszervezését, és csak szeptemberben hozza nyilvánosságra elképzeléseit.
A Népszava úgy tudja, jövő héten tárgyal a kormány az új vasúti törvény koncepciójáról, majd szeptember 15-én kerül a parlament elé a tervezet. Ugyancsak jövő héten terjeszti elő a miniszter személyi javaslatait is.
Értesülések szerint Gaál Gyula elnök-vezérigazgatót várhatóan megerősítik tisztségében, Mándoki Zoltán távozása viszont biztosra vehető. A három éve a Moltól érkezett üzletember a MÁV árufuvarozási üzletágának leválasztása után jövő évtől önálló cégbe szerveződő MÁV Cargo vezérigazgatójaként folytathatja pályafutását. Nem kizárt, hogy később ezt a céget privatizálná az állam.
A Népszava úgy értesült, távozni kényszerül majd a MÁV-tól Kugler Flórián humánpolitikai vezérigazgató-helyettes, Gulyás Tibor projektigazgató és Lékai Gusztáv társasági szolgáltatási főigazgató is.
hirado
2005.08.26. 10:32