
Dombóvár a szolnoki polgármesterként hűtlen kezelésért jogerősen elítélt Várhegyi Attila cégét dolgoztatja. A tolnai kisvárosban a Prestige Mediánál kevésbé ismert cége, a Myself Consulting munkálkodik azon, hogy javuljon Dombóvár kommunikációja. Volt, hogy a nettó közel félmillió forintért öt órát dolgoztak egy hónapban.
Amint arról a STOP csütörtökön beszámolt, a hűtlen kezelésért elítélt volt szolnoki fideszes polgármestert anyagilag továbbra is támogatják a Fidesz által vezetett önkormányzatok révén.
Úgy tudjuk, Dombóvár önkormányzata havonta nettó 490 ezer forintot költ tavaly ősz óta kommunikációs stratégiára és tanácsokra. Jóformán rögtön szerződést kötött Várhegyi Attila cégével Patay Vilmos, miután 2009 októberében megszerezte a Tolna megyei város polgármesteri székét - azt követően, hogy a korábbi szocialista vezető, Szabó Lóránd egy rágalmazási és vesztegetési ügy miatt kénytelen volt lemondani posztjáról.
Az új, fideszes vezetőnek egyik első dolga volt, hogy leszerződjön Várhegyi cégével, a Myself Consulting Kft-vel. A társaság 2009 november elsejétől határozatlan ideig részt vesz az önkormányzat kommunikációjának kialakításában, a lakosság tájékoztató formáinak gondozásában, tanácsaival segíti az önkormányzat belső és külső kommunikációs tevékenységét, részt vesz az önkormányzatot érintő napi kommunikációs tervezésben - hogy csak néhány passzust emeljünk ki a meglehetősen megengedő hangnemű szerződésből. A kft. mindezért havi nettó 490, azaz bruttó mintegy 610 ezer forintot kap. Ez szép summa egy 5 milliárdos költségvetésű, információink szerint 1,5 milliárdos adóssággal küzdő várostól. Összehasonlításképpen az EKF éveket kivéve is masszívan bőven 30 milliárd feletti költségvetésű pécsi is ennyit fizet kommunikációs tanácsadójának, igaz, az egyetlen ember.
A birtokunkba került dokumentumok alapján a Myself elképesztő dolgokat számlázott ki. A májusi teljesítésigazolásból kitűnik, hogy hat alkalommal adott tanácsot a papír tanúsága szerint maga Várhegyi Attila. A leghosszabb konzultáció két órán át tartott, a legrövidebb három perces volt, és összesen nem tett ki öt órát, ami szép órabért jelent. A három telefonos konzultáció mellett ugyanennyi személyes is zajlott, ebből kettő Budapesten, tehát a benzinköltség sem vágta földhöz a 2002-ben hűtlen kezelésért jogerősen felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt Várhegyit.
A júniusi számlához már végképp nem tudtak mit csatolni, és két testületi ülés anyagából ragadtak ki olyan napirendi pontokat, amelyekben közreműködtek. E szerint a kommunikációs tanácsadó cég serény munkája nélkül nem, vagy nem megfelelő minőségben tárgyalhatták volna a képviselők a főutak árok és padka kaszálásáról, a gimnáziumnál tartott hatósági ellenőrzésről, vagy a belterületi csomópontok forgalombiztonsági felülvizsgálatáról szóló napirendi pontokat.
Szabó Lóránd, Dombóvár volt polgármestere úgy emlékszik, korábban az ilyen napirendi pontokat havi 600 ezer forintos tanácsadás nélkül is meg tudták tárgyalni, sőt, egyáltalán nem vettek igénybe ilyesfajta szolgáltatást. - Az első időkben legalább tetten érhető volt a cég munkája, de később egyre kevésbé - így Szabó. - Ráadásul a nyomdai munkákat sem Dombóváron csináltatják, pedig régen ebben erős volt a város.
Szabó emlékei szerint a Myself Consultig legemlékezetesebb szereplése a sültgesztenye akcióban volt tetten érhető. Mint mondta: becslése szerint mintegy 300 ezer forint ráfordításával 72 ezer forintot sikerült összegyűjteni a helyi, fogyatékosokat kezelő intézménynek. Ezt a pénzt azonban az intézmény vezetője visszautasította, ám később a volt polgármester szerint a hölgy által vezetett egyesület mégis felvette.
Patay Vilmost is megkerestük a tanácsadóit érintő aggályainkkal. A polgármester szerint az általunk felhozottak kiragadott példák, amelyekre telefonon egy ismeretlennek nem nyilatkozik. Mivel nincs előtte több száz szerződés, először meg kellene néznie, hogy pontosan mik a kifogások, és az alapján kialakítani álláspontját. Általános kérdésünkre, hogy ezért a pénzért az MC megfelelő mennyiségű és minőségű munkát végez-e, a polgármester határozott igennel felelt.
Várhegyi másik cége, a Prestige Media a Dél-Dunántúlon Pécsett szerzett nevet magának, mint a városiak véleményét újra meg újra kikérő polgármester telefonos közvélemény-kutató cége. Ez két alkalommal is megtörtént, ebből csak ez egyik mintegy 400 ezer forintba került. Utóbbi azt firtatta: megér-e a pécsieknek plusz 300 millió forintot, hogy időben elkészüljön a Széchenyi tér. A pénz elfogyott, a tér pedig nagyon komoly csúszással lett csak kész.
Stop.hu
2010.09.24. 11:31