
A jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél jobban megérné, ha a BKV komplett telephelyeket, illetve autóbuszos ellátási körzeteket privatizálna - írja a Népszava a birtokába került, belső szakértői anyagra hivatkozva, amelyről a cikk szerint várhatóan csak a tulajdonos önkormányzat következő vezetése dönt.
Jelenleg a BKV csaknem kéttucatnyi autóbuszvonalát működtetik alvállalkozók: a cég 1999 óta adja üzemeltetésbe 58 évre, illetve határozatlan időre a vonalakat. Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást veti fel.
A lap úgy tudja: a kelenföldi és a dél-pesti buszgarázsok esetében merült fel lehetőségként az alvállalkozásba adás. Abban az esetben, ha a leendő vállalkozó rendelkezik saját telephellyel, a BKV másnak bérbe adhatja, vagy akár értékesítheti is a garázsokat.
Előbbi hosszú távon havi több tízmilliós bevételt hozhat, míg az eladás egyszeri, de jelentős, garázsonként 1-1 milliárdos összeget.
hirado
2010.08.06. 09:08