
Kiszállna a kormány a 4-es metróból – értesült a Blikk.
A bulvárlap szerint a már megkezdett építkezést befejezik, de amásodik szakaszra már nem adnának pénzt. Így a földalatti a Baross téren megállna, és nem menne ki Zuglóba.
Fekete Rajmund, a Kormányzati Kommunikációért Felelős államtitkárság sajtómunkatársa az újságnak úgy nyilatkozott: a közlekedésfejlesztésben az autópályák erőltetett ütemű építése helyett inkább a leromlott közút- és vasúthálózat fejlesztése várható. A metró alternatívája pedig az autóbuszok javítása, cseréje, a helyi és helyközi közösségi közlekedés összehangolása lehet.
Nyári Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy a beruházás második szakaszát több alkalommal is megszavazta a fővárosi ellenzék. Az Európai Unió pedig a többi közt a második szakasz miatt ítélte megtérülő beruházásnak a 4-es metró építését – érvelt Nyári, aki úgy vélte: a kormány a metróberuházás második szakaszának lefújásával olyan nehéz helyzetbe hozná a következő városvezetést, melynek révén Budapest sokmilliárdos uniós támogatástól esne el.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője pénzkidobásnak minősítette a metróépítést. Mint mondta: a második szakaszra fordítandó 170 milliárd forint negyedéből nem a bosnyák térig, hanem Újpalotától az Erzsébet hídig lehetne gyorsvillamost kiépíteni, melynek menetideje mindössze két perccel lenne hosszabb a metróénál.
hirado
2010.07.15. 10:54