HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Rendkívüli akció - Etetnek minket

t: 1515

Rendkívüli akció - Etetnek minket

A növekedés egyik oka, hogy terjednek, és így egyre több fogyasztó számára elérhetők a modern bolttípusok, amelyek egyik fő marketing eszköze az akció és promóció. Ugyanakkor változnak a szokások is, és a vásárlók mind nagyobb hányada szokott rá az akciókra. Öt év alatt változatlanul körülbelül egyharmad maradt azok aránya, akik egy-egy terméket gyakran csak azért vesznek meg, mert éppen akciózzák. A vásárlást ösztönző különböző eszközök közül legkedveltebb az alacsonyabb ár, a megkérdezettek egyharmada ezt jelölte meg elsődleges szempontként. Második legnépszerűbb, amikor ugyanazért a pénzért nagyobb mennyiséget lehet kapni, utána az következik, amikor bizonyos termék megvásárlása után a következőt ingyen kínálják.

A napi fogyasztási cikkek közül legtöbben élelmiszert vásároltak akcióban az elmúlt tizenkét hónap során, majd a tisztító- és mosószerek, illetve testápolási és tisztálkodási cikkek következnek. Kóstoltatás hatására a nagy eladóterű üzletekben a vevők egyhatoda szokott kisebb-nagyobb gyakorisággal vásárolni is. Hasonló arányt képviselnek, akiket a kóstolás soha nem késztet arra, hogy kosarukba is tegyék az árut.

A nyereményjátékok közül legvonzóbb az, amelyiken néhány nagy díj mellett sok kisebb is van a nyeremények között. Legnépszerűbb nyernivaló az autó és a ház vagy lakás, ezeket a megkérdezettek kétharmada jelölte meg. Az akciókat az átlagosnál gyakrabban használják ki a legalább érettségizettek, havi nettó 150 ezer forintnál nagyobb nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők, a Budapesten, illetve 50 000 lakosúnál nagyobb vidéki városban lakók, továbbá a négy tagú vagy annál népesebb háztartások tagjai. Ebben nyilván döntő szerepet játszik az akciókat szorgalmazó modern üzlettípusok könnyebb elérhetősége a nagyvárosokban. A kóstoltatás legeredményesebben az érettségizetteket, magas jövedelműeket, illetve Budapesten vagy vidéki nagyvárosban élőket ösztönzi vásárlásra. A nyereményjátékok közül az autó az átlagot meghaladóan inspirálja részvételre az 50 évesnél fiatalabbakat, illetve a magas jövedelmű háztartásban élőket.

[LHP.HU]

2005.01.26. 12:38

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek