
A ma már 7 teherautóval dolgozó Balázs Truck nevű cégnek minden fillér számít. Ezért például maga a tulajdonos zsírozza a kamionokat a szomszédos márkaszerviz szakemberei helyett. A győri cég autói 17 éve járják Európát, és a tulajdonos szerint csak azért maradtak talpon, mert az egész család a vállalkozásban dolgozik. Ma már viszont ez is kevés. Több fuvaros a határ másik oldalán, Szlovákiában telepedne le.
"Négyen-öten már gondolkodtunk ezen, hogy összefogunk, egy telephelyet bérelnénk, vagy vásárolnánk, és akkor kiköltöznénk" – mondta Balázs József, cégtulajdonos.
Szlovákiában a kevesebb adó miatt olcsóbb az üzemanyag és a 19 százalékos ÁFA miatt is kisebb a teher. Ráadásul az iparűzési adót sem kell kigazdálkodni.
Azok a magyar fuvaros cégek vezetői, akik már Szlovákiában is megtelepedtek, nem szívesen beszélnek a különbségekről. Érdekvédelmi szövetségük szakemberei is csak fele annyi áttelepült cégről tudnak, mint a szlovák hatóságok. A leányvállalat vagy a telephely alapítás persze nem old meg minden gondot. Ráadásul a kis, egyautós fuvarosok számára nem megoldás a költözés, mert nekik nem csökkennek számottevően a terheik. Tankolni viszont közülük is sokan járnak Szlovákiába.
A körzeti hivatalban az ügyben nem nyilatkoztak, de a riporternek - mint érdeklődő vállalkozónak - elmondták, hogy nagyjából egy hónap alatt, 30 ezer koronáért, tehát körülbelül 20 ezer forintért hogyan alapíthat céget Szlovákiában.
rtlklub
2005.07.30. 20:04