
A ferihegyi reptéren belül csúcsforgalom az indulási oldalon - főszezon van. Szatmári László és társai is itt várnak; éppen most költik el a légitársaságtól kapott 2500 forintos ételjegyet. Pedig egész mást kéne csinálniuk, ha minden a terv szerint alakul.
"Pont ezt mondtam a légitársaság hölgyének is, hogy én ilyenkor már nem vele szerettem volna beszélni, hanem a lábamat áztattam volna a tengerben, amire egy évet spóroltam, mivel rokkantnyugdíjas és szívbeteg vagyok, egy éves spórolt pénzem úszik ezen, hogy most kijutok-e vagy nem" – mondta el Szatmári László.
Kijutnak - ígéri a társaság. Csak kicsit később. A gépet meg kell javítani.
"Az utasok 20 euró értékben kaptak vouchert és megkértük őket, hogy 22 órára jöjjenek ki a reptérre; éjfélkor fog indulni a gép" – mondta el Kázmér Natasa, a Wizzair szóvivője.
A légitársaságokra vonatkozó szabályozást az Unióban februárban szigorították. Eszerint a társaság két órás késés esetén élelemről és italról köteles gondoskodni, öt óránál hosszabb késés esetén pedig fel kell hogy alánlja: visszafizeti a jegyárat, ha az utas nem akar utazni.
Kártérítés akkor jár, ha a járatot törlik, vagy ha az utas nem fér fel a gépre.
A szabályokat megszegő légitársaságok ellen a fogyasztóvédelemnél lehet panaszt tenni; ahol az RTL Klub Híradójának azt mondták: eddig alig volt ilyen eset. A légitársaságok általában betartják a februárban hozott szabályokat.
rtlklub
2005.07.26. 19:39