
Véletlenek márpedig nincsenek. A kémfotó-biznisz is valami olyasmi lehet, amit az autógyárak maguk vezérelnek, erre utalnak az új Fiat Puntóról készült képek is. Olyan nincs, hogy egy szeptemberben bemutatandó újdonságot csak úgy kitesznek az utcára, had' lássa a jónép, ez az akció előre eltervezett és szándékos volt.
Akárhogy is történt, immár nem titok, hogy néz ki az új (háromajtós) Punto, amely a 2006-ban piacra kerülő új Opel Corsával közös padlólemezre épül. Ezt a bizonyos alapot a Fiat és a GM közösen fejlesztette ki.
Nevéből fakadóan az új Punto minden dimenzióban nagyobb elődjénél, amely egykoron Európa legnagyobb számban eladott kisautója volt. A Grande Punto több mint négy méter hosszú, természetesen ötajtós változatban is készül majd, sok-sok már eddig is ismert benzines, illetve dízelmotorral.
Ebben a szegmensben nehéz olyan elegánsat (szépet) alkotni, mint a Maserati, az új Punto elölről - a mélyen előrehúzott első fényszóróknak köszönhetően - mégis hasonlít kicsit az említett márkára. Hátulról már sokkal inkább focusosabb, a hátsó lámpák kialakítása erősen emlékeztet a Ford megoldására.
A Frankfurti Autószalon után a Fiat rögtön árulni kezdi az új logós új Puntót, de nem áll le a régi gyártásával sem: legalább egy évig még a palettán tartja.
origo
2005.07.25. 21:03