HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Márkás átverés

t: 268

Márkás átverés

Végkiárusítás világszínvonalú márkás női-férfi bőrcipőkből: -90 százalék! Ilyen és ehhez hasonló plakátokra bukkantunk Budapest több pontján is. Kíváncsiak voltunk, hogy az amúgy méregdrága lábbelik mitől lettek olyan olcsók.

A több száz surranó közül egy sem volt a mi ízlésünk. Ódivatú formák és meglepő árak fogadtak az egyik pincehelyiségben. A bőrnek csak az első pillantásra látszó cipők mellett meglepő árcsökkentés volt feltüntetve. Az eladó viszont egy gyorstalpaló bőrfelismerő tanfolyamot rögtönzött, hogy megnyugodjunk, itt csakis minőséget árulnak.

„Lehet látni a felső részén, ha egy kicsit megnézed, itt be van repedezve. Onnan is látszik, hogy bőr, a műanyag nincs. A műanyag, az teljesen síkfelület”.

Egy másik eladó pedig affelől nyugtatott minket, hogy szerencsések vagyunk, mert kifogtuk a lehető legnagyobb akciót.
Nem elég, hogy több mint 20 000Ft-os kedvezményt kaptunk egy cipőre, minden második párért mindössze 1Ft-ot kértek. A kínaiul csengő márkák az eladók szerint nagyon menők, legfeljebb csak számunkra ismeretlenek.

Bocsánat, hogy megkérdezem, de hogy tudják ilyen olcsón adni ezeket?
- Megszűnnek ezek a cégek, mert kivonulnak Magyarországról és akkor mi megkapjuk az összeset. Van összesen 6 bolt és abból mi így kiáruljuk.
- És mind bőr?
- Mind bőr, igen.
- És márkás cipők?
- Igen.
Így hat pár cipőért összesen 15 000 Ft-ot fizettünk, azaz átlagban 2500 forintba került egy. Az eladók szerint azonban több mint százezret spóroltunk.

„Én azt hiszem, az ismert márka azért ismert, mert annak a nevét mindenki ismeri. Ha ismert olasz márka és egy teljesen ismeretlen, esetleg nem is olasz csengésű névről van szó, akkor itt a fogyasztónak én azt hiszem már mindenképp minimum gyanakodnia kell, és az adott terméket nem szabad megvásárolnia” – mondta Siklósi Máté, a fogyasztóvédelem helyettes szóvivője.

„ Az Önök által bemutatott 6 pár cipőből egyiket sem találtam bőrcipőnek, sem a bélését, sem a felső részét. Nem hiszem, hogy egy nevesebb olasz cég gyártotta volna őket, kínai terméknek nézem” – nyilatkozta Dányi Erzsébet, cipész.

„Ezek a cipők se nem minőségiek, se nem divatosak. Talán a nagymamámnak vennék ilyet, ha úgy lenne kiképezve, ilyen gyógycipőnek. A többit visszautasítom. Kritikán aluli, kizárt dolognak tartom, hogy ezek bármelyike olasz cipő lenne. Ezért pénzt adni vétek. Rajtatok kívül vásároltak még ott? „ – kérdezte Frank Patrícia, stylist.

A megtévesztő reklámmal szemben a versenyhivatal csak egyéni feljelentés esetén lép fel, ilyen azonban ritkán érkezik. Így a vásárlóra marad a döntés, hogy elfogadja-e minőségi olasz cipőnek a távol-keletről érkező lábbeliket. A kedvezményes vásár tehát csak az első pillanatban tűnt jó döntésnek, hosszú távon valószínűleg nem jó befektetés.

rtlklub

2005.07.25. 20:55

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek