A magyar bankok elmúlt évi nyeresége meghaladta a 275 milliárd forintot, ami 50 százalékos profitemelkedés. A Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete szerint ebből keveset éreznek az ügyfelek. Magas a hitel és alacsony a betéti kamat, sok az egyéb felszámított díj és bonyolult az ügyintézés.
"Többször megkerestük a Pénzügyi Szerveztek Állami Felügyeletét érzékeltetve az ellentmondást, most azt fontolgatjuk, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulunk éppen ezen problémák miatt" – mondta Esősi Béla, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesületének szakjogásza.
A pénzügyi felügyelethez évente csaknem 3000 írásos kifogás érkezik. Ezeknek a felében a banki ügyintézésre panaszkodnak.
"Ezek a panaszok a hiányos ügyfél-tájékoztatásra, a nem megfelelő szerződési szövegre, adott esetben a hitelközvetítő magatartására vonatkoznak" – tájékoztatott Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője.
A bankszövetség szerint a korábban veszteséges bankszektor a lakáshitelezés felfutásával mostanra vált nyereségessé.
"Az első hét év a hét szűk esztendőről szólt, amikor csak a költségek növekedtek, de nyereség nem volt. Most jön a nyereség is. Összességében ezt a 14 éves periódust nézzük, miután még mindig alacsonyabbak a profitok Magyarországon, mint Nyugat-Európában" – nyilatkozott Csillik Péter, a Magyar Bankszövetség vezető közgazdásza.
A Magyar Bankszövetség szakértője szerint a lakosságnak elfogytak a megtakarításai, ezért a fogyasztását egyre inkább hitelből fedezi.
rtlklub
2005.07.23. 10:57