
Róna Katalin kirándulásra készülődik, és hogy ne kelljen a nehéz üvegeket cipelniük, a dobozos sörök közt válogat, de nehezen talál kedvre valót.
– A férjemnek vennék három doboz Borsodi Bivalyt, de nagyon drágállom. Van olcsóbb, de látom, hogy az silányabb minőségű: csak 3,5 vagy 4 százalékos. Át kellene menni a határon, Párkányban fillérekért lehet ízletes sört venni.
Küller Lipót csak akciós sört hajlandó vásárolni.
– Ez 59 forint és ugyanúgy oltja a szomjamat, mint a drágábbik. Amikor sört veszek, két dologra figyelek: olcsó legyen, és világos. Régebben Kőbányai világost ittam, de mivel felment az ára, váltottam.
Az elmúlt egy évben 4 millió hektoliter sört engedtünk le a torkunkon – derül ki az ACNielsen piackutató cég felméréséből. Ez hatmillió felnőtt lakosra számolva évi 66 literes átlag.
– Tavaly elárasztotta az országot az olcsó német és cseh sör – mondja Pálmai Viktor, a Liquid Gold Kft. gasztronómiai igazgatója. – Mivel nálunk is bevezették a dobozokra a termékdíjat, már nem éri meg behozni a gyenge minőségű, márkajelzés nélküli italokat.
Míg tavaly decemberben az eladott sörök 34 százaléka volt üveges, idén májusban már 44 százaléka. A vásárlók tehát inkább cipelik az üveget és sorbaállnak a visszaváltásnál, csak olcsóbban kapják meg az italt. A piackutató adatai szerint az üveges sörök ára literenként 272 forintról 264-re csökkent egy év alatt, miközben a dobozosoké 268-ról 275-re emelkedett.
Az eladott mennyiség 78 százaléka világos sör. A minőségre nem olyan kényesek az emberek: a prémium, azaz a legdrágább, legfinomabb sörök részesedése mindössze 11 százalék. A vásárlók egyre gyakrabban a hipermarketekben szerzik be a folyékony kenyeret, de azért még mindig a kisebb boltokban adják el a sör 42 százalékát.
szinesbulvár
2005.07.19. 10:56