HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Súlyos visszásságok az Erzsébet téri volt buszpályaudvar felújításánál

t: 339

Súlyos visszásságok az Erzsébet téri volt buszpályaudvar felújításánál

Tíz évig nem nyilvános az a jelentés, melyből kiderül, miért nem volt elég öt év és közel kilencszázmillió forint arra, hogy felújítsák a budapesti, Erzsébet téri volt buszpályaudvar épületét, amelyben 2006 óta a Design Terminálnak kellene működnie; a belső ellenőrzés szerint súlyos visszásságok történtek a beruházás körül - írta a Hírszerző szerdán, a birtokába került dokumentumra hivatkozva.

Az internetes portál információi szerint a lebonyolítót, a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartozó Központi Szolgáltatási Főigazgatóságot (KSZF) terheli a felelősség a beruházás elhúzódásáért és a költségek növekedéséért.

A tíz évre titkosított jelentés azt tartalmazza, hogy a hibákon és a szabálytalanságokon túl törvénysértések is történtek. A KSZF részéről megsértették a közbeszerzési törvényt, értékcsökkenést számoltak fel a műemlék Volán-épületre, el nem végzett munkák után is fizettek és adtak ki teljesítési igazolást, egy esetben pedig a szükséges kormányzati jóváhagyás nélkül jártak el. Ráadásul a 2006 óta üresen álló épületet, bár az őrzésért is fizetnek, összefirkálták, megrongálták, ezért újra rendbe kell hozni, ami tovább növeli a költségeket.

A jelentés a KSZF részéről személyi felelősöket is megnevez. A fontosabb döntéseket, teljesítési igazolásokat és számlákat két főosztályvezető írta alá. A dokumentumban megemlítik, hogy a teljesítési igazolásokon több esetben olvashatatlan volt az aláírás.

Az írás szerint az építészeti tervpályázat lebonyolítására szánt 24 millió 882 ezer forintot nem a megfelelő forrásokból fizették ki, ami növelte a költségeket. A vizsgálat indokolatlannak tartja a pályázat lebonyolítására két kft-vel kötött, mintegy 2 millió forint értékű szerződéseket is.

A jelentés szerint az épület átadásának csúszása tervezési hibákra is visszavezethető. Egyebek közt elméretezték az ajtókat és nem hidalták át azt a problémát, hogy az épületnek a szomszédos Gödör Klubbal közös energiaközpontja van, mely nem biztosít kellő energiát. Az energiaellátás biztosítása a 2006-os átadás után két évig húzódott és 18 millió forintos pluszköltséget okozott. Az ellenőrök szerint tervezési hiba okozza azt is, hogy az épület gépjárművel megközelíthetetlen - írta az internetes lap.

A KSZF vezetője a legutóbb 2010 áprilisára ígérte a befejezést, de a Hírszerző információi szerint addigra sem biztos, hogy elkészül a Design Terminál, melyre 2009 szeptemberéig több mint 840 millió, nem hivatalos források szerint egymilliárd forintot költöttek.

hirado

2009.12.02. 11:21

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek