
Legfeljebb 1-2 milliárd forintot lehetnek megtakarítani a vonalbezárásokkal, noha a kormány 40 milliárdos elvonást tervez – hívta fel a figyelmet Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a Magyar Televízió Ma Reggel című műsorában.
Hozzátette: a kormány tervei szerint a pályaszolgálattól 4-5 ezer főt terveznek elbocsátani.
Szándékosan tönkre van téve a MÁV – szögezte le. Arra a kérdésre, mi kell ahhoz, hogy holnap ne sztrájkoljanak, Gaskó azt válaszolta: azt kellene megfontolnia a kormánynak, hogy vonja vissza a 40 milliárdos vágást.
Változatok vonalbezárásra
Ma hozza nyilvánosságra a közlekedési tárca, hogy mely vasútvonalak szűnnek meg a decemberi, új menetrend bevezetésével.
A Népszava és a Népszabadság információi szerint egyebek mellett a Hegyeshalom-Rajka, Körmend-Zalalövő, Esztergom kertváros-Almásfüzitő, Székesfehérvár-Komárom, Mezőfalva-Paks, Somogyszob-Balatonmáriafürdő, Nyíregyháza-Vásárosnamény, Kecskemét-Kiskőrös vonalat zárják majd be.
A Népszabadság által megismert minisztériumi feljegyzések alapján az egyeztetések még távolról sem zárultak le. Egyes vonalakról kiderült, hogy megmaradásuk valószínűleg politikusok közbenjárásának, és nem szakmai érveknek köszönhető.
Így van ez a Somogyszob-Nagyatád vonallal, ahol Kolber István ahhoz a feltételhez kötötte a vonatok leállítását, hogy Ötvöskónyiban korszerű átszállási lehetőséget építenek ki. Tapolca és Ukk között pedig Mesterházy Attila " naponta két vonatpárra tart igényt" - olvasható a Népszabadságban.
hirado
2009.10.20. 10:27