HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Drágulást ígér a szupermarketben is hódító fapados

t: 1054

Drágulást ígér a szupermarketben is hódító fapados

Joachim Hunold szerint gazdálkodásukban a megtakarítási lehetőségek már kimerültek, miközben az üzemanyagárak "nevetségesen magas szinten állnak". A vezér egyúttal megismételte bírálatát a közüzemeltetésű német repülőterek szubvencionálása miatt, amelyet a német adófizetők zsebéből finanszíroznak. Ez megkönnyíti a külföldi fapadosok helyzetét is, idézi Hunold a "Guter Rat" című fogyasztóvédelmi lapnak adott nyilatkozatát az MTI.
Az Air Berlin vezetője tavaly még korántsem látta ennyire borúsnak a helyzetet. Akkor a Der Standardnak adott nyilatkozatában elmondta: a történelmi csúcsokat döntögető üzemanyagár nem veszélyezteti a fapadosok üzleti modelljét. Szerinte az egyaránt sújtja a hagyományos és a diszkont-légitársaságokat, így a közöttük lévő árkülönbség a jövőben sem fog csökkenni. A cég tavaly végül - sok más légitársasághoz hasonlóan - kénytelen volt emelni viteldíjait.

A fapados cég és a Penny egyébként a múlt héten "történelmet írt" a német kiskereskedelemben: a hazánkban is jelen lévő szupermarket-hálózat összesen 100 ezer darab Air Berlin jegy árusítását kezdte meg 2070 németországi üzletében, amiből a hírek szerint 80 ezer már el is kelt. A biléták egyenként 29 euróba kerülnek, egy vevő azonban maximum hat darabot vásárolhat egyszerre. Ez az első alkalom, hogy egy németországi kereskedelmi láncban diszkont légitársaság jegyeit is meg lehet vásárolni.

Az Air Berlin tavaly 12 millió utast szállított, ami 2,4 millióval több, mint 2003-ban. Ezzel párhuzamosan bevétele 18,9 százalékkal 1,05 milliárd euróra emelkedett, és összességében - a Lufthansa után - a második legnagyobb német légitársaságnak számít.

forrás: origo.hu

2005.07.04. 13:29

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek