
Tavaly csaknem hatezer helyszínen jártak, és az üzletek hetven százalékánál tapasztaltak hiányosságokat. A szabályszegőket közel félmilliárd forintnyi bírsággal büntették. A Mokka vendége a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója, Dr. Geri Attila, és a szervezet felügyeletét ellátó szakminisztérium államtitkára, Mesterházy Attila volt.
Havas Henrik: Miért kell mindig akkora pánikot csinálni? A taxisok mindenhol olyanok amilyenek, kivéve Londont. Máshol is átverik a vendégeket, nem? Persze védjenek minket, polgárokat, de ne csapjanak akkora hisztériát e körül minden évben.
Dr. Geri Attila: Pánikot valóban nem kell kelteni, de jó, ha a fogyasztók tudják, hogy mivel szembesülhetnek és mire kell vigyázniuk adott esetben. Fontos, hogy a mai körülmények közé segítsük a fogyasztókat, hogy egyre jobban tudják magukat védeni.
Liptai Claudia: Ugye az a cél, hogy társadalmasítsák a fogyasztóvédelmet? Amikor én bemegyek egy áruházba, joggal feltételezem, hogy a kirakott áru megfelelő minőségű, például nem járt le a szavatossága. Innentől kezdve viszont folyamatosan kurkásszam azt, hogy minden rendben van-e vele és ha nem, akkor menjek a panaszkönyvhöz?
Mesterházy Attila: Ennek a társadalmasításnak az is a része, hogy mindenki tudatos fogyasztóként viselkedjen, mert igen, vannak olyan lépések, amelyekre oda kell figyelni. De az előző kérdésre is hadd reagáljak - nem csak a fogyasztókat, a tisztességes szolgáltatókat is védeni kívánjuk ezekkel a razziákkal, mert sokan, sok pénzt ölnek bele hogy a hozzájuk látogató turistákat a megfelelően színvonalon kiszolgálják. A kontárokat is szeretnénk kiszűrni.
tv2
2005.06.20. 21:42