HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > A SanoA Sanomát elkerülte a válság mát elkerülte a válság

t: 107

A SanoA Sanomát elkerülte a válság mát elkerülte a válság

Noha a piac úgy értékelte, hogy 2009 első negyedében teljesedett ki Magyarországon a válság, női magazinjaik vagy - korábban sokak által már leírt - rejtvénylapjaik kifejezetten jól teljesítettek.

"Olvasópiaci mélypontot nem várok" - közölte a Sanoma Budapest Zrt. divízióigazgatója.

Az elmúlt években legfeljebb két-három százalékkal csökkentek a példányszámok, s noha akadtak olyan lapok, amelyek növekedni tudtak, nagy vonalakban úgy látják, a csökkenés folytatódik.

Ez sokkal jobb eredmény például a politikai napilapok eredményeihez képest, mivel a magyar piacnak a környékbeli országokéhoz képest "viszonylag decens az árazása".

Legfeljebb az inflációt követik az árak, erősebb e lapok társadalmi beágyazottsága, de a kínált tartalom is, s a szomszéd államokénál sűrűbb a standhálózat, márpedig a magazinok négyötödét itt veszik meg.

Pintye László divízióvezető úgy véli, megfordul az a korábban tapasztalt trend, hogy az olvasottság a példányszámoknál erősebben csökken, válság idején ugyanis több kézen fut át egy-egy lap.

"A hirdetési piacon nagyon komoly költségvisszafogást tapasztalunk. Ha optimista vagyok, ez kivárás, ha pesszimista, akkor az idei év általános költségvágása" - közölte Pintye László.

A portfolió-átalakítás kapcsán Pintye László elmondta, az "döntően a magazinportfoliót érinti". A Sikk csak nőknek! megszűnt, az Üzlet és Siker a Figyelő című hetilap mellékletévé vált, a negyedéves Barátok közt magazint a licenctulajdonossal egyetértésben megszüntették, szüneteltetik a Fakanál című lapot, sűrítve a megjelenést havivá tették a Nők Lapja Konyháját.

Pintye László úgy fogalmazott: a szerkesztőségek "szigetszerűségének" megtartása, a műhely jellegű működés olyan érték, amiből "a 2009-es eszemmel semmit nem adnék fel".

hirado

2009.06.03. 10:53

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek