
Noha a piac úgy értékelte, hogy 2009 első negyedében teljesedett ki Magyarországon a válság, női magazinjaik vagy - korábban sokak által már leírt - rejtvénylapjaik kifejezetten jól teljesítettek.
"Olvasópiaci mélypontot nem várok" - közölte a Sanoma Budapest Zrt. divízióigazgatója.
Az elmúlt években legfeljebb két-három százalékkal csökkentek a példányszámok, s noha akadtak olyan lapok, amelyek növekedni tudtak, nagy vonalakban úgy látják, a csökkenés folytatódik.
Ez sokkal jobb eredmény például a politikai napilapok eredményeihez képest, mivel a magyar piacnak a környékbeli országokéhoz képest "viszonylag decens az árazása".
Legfeljebb az inflációt követik az árak, erősebb e lapok társadalmi beágyazottsága, de a kínált tartalom is, s a szomszéd államokénál sűrűbb a standhálózat, márpedig a magazinok négyötödét itt veszik meg.
Pintye László divízióvezető úgy véli, megfordul az a korábban tapasztalt trend, hogy az olvasottság a példányszámoknál erősebben csökken, válság idején ugyanis több kézen fut át egy-egy lap.
"A hirdetési piacon nagyon komoly költségvisszafogást tapasztalunk. Ha optimista vagyok, ez kivárás, ha pesszimista, akkor az idei év általános költségvágása" - közölte Pintye László.
A portfolió-átalakítás kapcsán Pintye László elmondta, az "döntően a magazinportfoliót érinti". A Sikk csak nőknek! megszűnt, az Üzlet és Siker a Figyelő című hetilap mellékletévé vált, a negyedéves Barátok közt magazint a licenctulajdonossal egyetértésben megszüntették, szüneteltetik a Fakanál című lapot, sűrítve a megjelenést havivá tették a Nők Lapja Konyháját.
Pintye László úgy fogalmazott: a szerkesztőségek "szigetszerűségének" megtartása, a műhely jellegű működés olyan érték, amiből "a 2009-es eszemmel semmit nem adnék fel".
hirado
2009.06.03. 10:53