
Áprilisban összesen 7617 személygépkocsit és kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon - derül ki a Datahouse kimutatásából.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának adatai alapján készült statisztika szerint ugyan továbbra is január volt hazai autópiac leggyengébb hónapja az idén - 7400 kocsival -, a visszaesés azonban áprilisra lett a legjelentősebb. A márciusi, éves szinten 34 százalékos csökkenést ugyanis bőven felülmúlta a múlt havi 54 százalékos mínusz. Az idei év első három hónapjában 26 400 gépjármű került forgalomba, ami 41,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.
Gablini Gábor, a Gépjármű-kereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke a Népszabadságnak elmondta: nem lát esélyt arra, hogy a közeljövőben bármilyen megállapodás szülessen az autóvásárlások központi támogatására. Kereskedők szerint egyébként is inkább a hitelezést kellene támogatni, mert ez mozgatta korábban a piacot.
Gablini úgy látja. az esetleges központi támogatással kapcsolatos hírek lebegtetése is kedvezőtlenül hat a piacra, hiszen a biztos vásárlók is elbizonytalanodnak. A szövetség elnöke bízik abban, hogy csökken az euró árfolyama, szerinte a mostanság, 290-300 forintos euróárfolyamon kötött, autóvásárlást finanszírozó hitelszerződések akár árfolyamnyereséget is hozhatnak az érintetteknek.
Magyarországon egyébként nemcsak a korábbinál magasabb euróárfolyam és a magasabb áfakulcs miatt lesznek drágábbak az autók, hanem azért is, mert a gyártók már nem kínálnak kedvezményeket a magyar kereskedőknek, mert a külföldi országokban életbe léptetett roncsprémium-programoknak köszönhetően a kisebb termelési mennyiséget magasabb nyereséggel értékesíthetik a német, a francia vagy osztrák piacon.
hirado
2009.05.05. 10:52